کد خبر: 90661
A

پومپئو: امارات اولین کشوری است که اسرائیل را به عنوان "سرزمین یهود" به رسمیت شناخت/ اسرائیل و امارات به ایران به عنوان "خطری بزرگ" می‌نگرند

وزیر خارجه آمریکا امروز، یکشنبه اظهار کرد: امارات اولین کشور عربی است که حق اسرائیل در موجودیتش به عنوان "سرزمین یهود" را به رسمیت شناخت.

پومپئو: امارات اولین کشوری است که اسرائیل را به عنوان "سرزمین یهود" به رسمیت شناخت/  اسرائیل و امارات به ایران به عنوان "خطری بزرگ" می‌نگرند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، با اشاره به این‌که امارات با اسرائیل به توافقی به منظور "تشکیل ائتلافی علیه ایران" دست یافت، شنیدن مذاکره بین بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی "لحظه‌ای تاریخی" بود.

او در گفت‌وگو با این شبکه که وزارت خارجه آمریکا بخش‌هایی از آن را منتشر کرده توافق صلح اسرائیل و امارات را "تاریخی" توصیف کرد و گفت: کشورهای عربی حق اسرائیل را به عنوان موجودیت "سرزمین یهود" به رسمیت نمی‌شناسند در حالی که باید آن را به رسمیت بشناسند لذا امارات اولین کشوری است که از بیش از دو دهه و نیم در این مسیر گام برداشته است.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی درباره ایران ادامه داد: اسرائیل و امارات به ایران به عنوان "خطری بزرگ" می‌نگرند، آن دو به توافق ایجاد روابطی دست یافتند که از طریق آن ائتلافی تشکیل دهند تا اطمینان یابند خطری به خاک آمریکا نمی‌رسد و هیچ دولتی در خاورمیانه اذیت نمی‌شود.

پامپئو همچنین ابراز عقیده کرد، رای‌گیری پستی "خطری واقعی" علیه شفافیت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر آینده خواهد بود.

اظهارات او در واقع تکرار همان نگرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص رای‌گیری پستی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر