کد خبر: 90847
A

۶۰ درصد مردم آمریکا معتقدند بایدن به دلیل بیماری و کهولت سن می میرد

براساس نتایج نظر سنجی‌ها در آمریکا، ۶۰ درصد از مردم این کشور معتقدند اگر جو بایدن رئیس جمهور شود. به دلیل بیماری و کهولت سن نمی تواند دوره چهار ساله ریاست جمهوری خودش را تکمیل کند آنها معتقدند به دلیل بیماری و احتمال مرگ بایدن کاملا هریس جانشین وی خواهد

۶۰ درصد مردم آمریکا معتقدند بایدن به دلیل بیماری و کهولت سن می میرد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رامی القلیوبی در العربی الجدید نوشت: جو بایدن همچنان در نظر سنجی‌ها بر ترامپ پیشی دارد. همزمان جامعه بین المللی منتظر نتیجه انتخابات آمریکاست، بویژه مسکو که به این مساله توجه زیادی نشان می‌دهد. طبق ارزیابی‌های روسیه، کهولت سن بایدن-در صورت پیروزی- به او اجازه تکمیل دوره ریاست جمهوری اش را نمی‌دهد و در نتیجه، کاملا هریس زمام امور را در دست می‌گیرد.

 

 در ادامه این مطلب آمده است: با اینکه بایدن لحن تندتری در قبال روسیه دارد، کاردانی و تجربه مسکو در تعامل با دولت دموکرات اوباما نشان می‌دهد که قابلیت بیشتری برای توافق با بایدن در خصوص تفاهم‌های بین المللی و معاهده‌های نظامی دارد که ترامپ یکی پس از دیگری از آن خارج شد، از جمله توافق آب و هوایی پاریس، توافق هسته‌ای ایران و معاهده موشک‌های میان برد و کوتاه برد.

 

در همین رابطه، الکسی ناوموف، کارشناس مسائل آمریکا در شورای امور بین الملل روسیه، معتقد است: «واضح است که بایدن برای جلوگیری از اشاعه سلاح هسته‌ای و محدود کردن مسابقه تسلیحاتی تلاش می‌کند و احتمال می‌دهیم که وی به معاهده موشکی بازگردد، که در نتیجه، صلح جهانی پایدار‌تر می‌شود. اما به طور کلی، حتی در صورت پیروزی بایدن، نمی‌توان انتظار ایجاد روزنه‌ای در روابط بین روسیه و آمریکا را داشت، چرا که بایدن برای نشان دادن تفاوتش با دولت سابق، سخت گیری بر روسیه را شدیدتر می‌کند».

 

در خصوص تاثیر احتمال پیروزی نامزد دموکرات در صحنه بین الملل و مثلث روابط بین مسکو، واشنگتن و پکن، این تحلیلگر روسی معتقد است: «می‌توانیم در پایان دوره بایدن، شاهد نوعی ثبات در روابط باشیم، که همزمان می تواند مصادف با تشدید رقابت بین آمریکا و چین باشد. احتمالا آمریکایی‌ها در این شرایط پیشنهاد بهبود روابط با روسیه، برای دشمنی با چین را می‌دهند، اما به احتمال زیاد، مسکو با این مساله موافقت نمی‌کند. به طور کلی، فضای آرامی در انتظار روابط روسیه و آمریکاست، اما این روابط دوستانه نخواهد شد، نه با بایدن و نه با ترامپ، به این دلیل که دو حزب دموکرات و جمهوری خواه، در دشمنی با روسیه اتفاق نظر دارند».

 

در این باره، روزنامه روسی"نیزاویسیمایا گازتا"، در مقاله‌ای نوشت: «انتخاب هریس نشان می‌دهد که حزب دموکرات به دنبال حفظ آراء طرفدارانش است. در واقع، آمریکایی‌هایی که به بایدن رأی می‌دهند به خوبی می‌دانند که در حال انتخاب کاملا هریس ۵۵ ساله هستند.»

 

این روزنامه از قول یکی از پژوهشگران برجسته در اندیشکده ایالات متحده و کانادا وابسته به آکادمی روسیه نوشت: «باراک اوباما تلاش کرد هم پیمان خود، سوزان رایس را به بایدن تحمیل کند، اما بایدن معتقد بود که معاون او باید شخصیتی باشد که در اذهان، به اوباما مرتبط نیست. هریس سناتور جدیدی است که در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد و هیچ ارتباطی با دولت اوباما ندارد».

 

"نیزاویسیمایا گازتا"، انتخاب هریس توسط بایدن را عجیب توصیف می‌کند، چراکه که وی زن و سیاه پوست است که اصلیتش به جامائیکا و هند می‌رسد. پیش از این، شخصیتی با این ویژگی‌ها در چنین منصب مهمی نبوده است، حتی هیلاری کلینتون نیز جرأت چنین انتخابی در سال ۲۰۱۶ را نداشت و تیموتی کین سفید پوست را بعنوان معاون خود برگزید.

 

در این میان، روزنامه روسی"وزگلیاد"، اطمینان بیشتری نسبت به احتمال حضور هریس در جایگاه ریاست جمهوری دارد و در مقاله‌ای احتمال پیروزی بایدن را بسیار زیاد می‌داند. براساس نتایج نظر سنجی‌ها در آمریکا، ۶۰ درصد از مردم این کشور معتقدند اگر جو بایدن رئیس جمهور شود. به دلیل بیماری و کهولت سن نمی تواند دوره چهار ساله ریاست جمهوری خودش را تکمیل کند 

آنها معتقدند به دلیل بیماری و احتمال مرگ بایدن  کاملا هریس جانشین وی خواهد 

 

 

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر