کد خبر: 90922
A

آمریکا واردات پنبه و گوجه فرنگی از سین‌کیانگ چین را به دلیل آزار مسلمانان ممنوع کرد

مقامات اداره گمرک و مرزبانی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفتند که ایالات متحده از روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور واردات پنبه و گوجه فرنگی از ایالت سین‌کیانگ در غرب چین را ممنوع کرد. دلیل این تصمیم شواهد مربوط به تولید این محصولات با استفاده از کار اجباری است.

آمریکا واردات پنبه و گوجه فرنگی از سین‌کیانگ چین را به دلیل آزار مسلمانان ممنوع کرد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مقامات اداره گمرک و مرزبانی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفتند که ایالات متحده از روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور واردات پنبه و گوجه فرنگی از ایالت سین‌کیانگ در غرب چین را ممنوع کرد. دلیل این تصمیم شواهد مربوط به تولید این محصولات با استفاده از کار اجباری است.

 

این تصمیم علاوه بر پنبه و گوجه فرنگی، دو محصول صادراتی مهم چین، پنج کالای دیگر را که با استفاده از کار اجباری اهالی ایالت سین‌کیانگ تولید می‌شوند، شامل می‌شود. این اولین مورد از ممنوعیت واردات کالاهای چینی به دلیل بهره‌کشی از کار اجباری است و تنش در مناسبات آمریکا و چین را تشدید خواهد کرد.

 

دستور توقف ترخیص این کالاها به اداره گمرک و مرزبانی آمریکا اختیار می‌دهد که کالاهای مشکوک به تولید توسط کار اجباری را توقیف کند. مبنای حقوقی صدور این دستور، قوانین موجود آمریکا در زمینه مقابله با قاچاق انسان، کار کودکان و بهره‌کشی از کار اجباری است.

 

 

دولت دونالد ترامپ فشارها به چین را به دلیل رفتار با اقلیت اویغور ساکن ایالت سین‌کیانگ را تشدید کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر