کد خبر: 91000
A
پیش بینی استاد روابط بین الملل از انتخابات آمریکا؛

فاصله رای‌ بایدن با ترامپ به ۶ درصد کاهش پیدا کرده/بایدن نتوانست جذابیت‌های انتخاباتی به وجود بیاورد

علی بیگدلی گفت: جو بایدن تا همین چند ماه پیش شانس زیادی برای پیروزی و رفتن به کاخ سفید داشت، اما حالا ترامپ آمار خودش را به او نزدیک کرده است تا انتخابات ۲۰۲۰ در فضایی بسیار داغ برگزار شود.

فاصله رای‌ بایدن با ترامپ به ۶ درصد کاهش پیدا کرده/بایدن نتوانست جذابیت‌های انتخاباتی به وجود بیاورد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جو بایدن یا دونالد ترامپ؟ فقط ۲ ماه دیگر به روز رای‌گیری مردم آمریکا برای انتخاب ساکن کاخ سفید در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ مانده است. نامزد دموکرات‌ها تا پیش از این از شانس بیشتری برای برنده شدن برخوردار بود، اما به نظر می‌رسد کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ شرایط را تغییر داده تا برای مشخص شدن نام رئیس بعدی دولت ایالات متحده همچنان منتظر بمانیم.
علی بیگدلی، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل، در این باره گفت اظهار داشت: جو بایدن برخلاف چند ماه پیش که در نظرسنجی‌ها نسبت به رقیب کاخ ‌سفید نشین خود پیشی گرفته بود، در هفته‌های اخیر نتوانسته است جذابیت لازم را برای رای‌آوری به دست بیاورد و به همین دلیل، فاصله رای‌ او با ترامپ به ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: همچنین باید این مساله را در نظر گرفت که بایدن بنایی به درگیری‌های مستقیم لفظی با دونالد ترامپ ندارد که برای رقیب حرّاف وی فرصت خوبی برای ایجاد جنگ‌های روانی است. همچنین نامزد دموکرات انتخابات توانسته از بحران‌های ناشی از کرونا بهره‌برداری کند که همین موجب شده تا در رای‌های خاکستری آمریکایی‌ها نوعی بلاتکلیفی ملموس باشد.
او تصریح کرد: البته می‌توان گفت که در ۲ هفته آینده تکلیف رای‌های ۲۰۲۰ مشخص شود، یا ترامپ بدون دغدغه به استقبال روز را‌ی‌گیری خواهد رفت یا بایدن از شانس بالایی برای تکرار پیروزی بیل‌کلینتون مقابل بوش پدر در سال ۹۲ برخوردار خواهد شد. در کل باید گفت، در این ۲ هفته آتی هر کدام از کاندیداها بتوانند آرای سرگردان را به سمت سبد رای خود هدایت کنند، به طور حتم می‌تواند به عنوان برنده انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا معرفی شوند.
بیگدلی افزود: نظرسنجی‌ها نشان از این دارد که تا امروز بایدن ۴۷ درصد و ترامپ ۴۱ درصد رای دارند که کمتر کردن این فاصله برای دونالد ترامپ، با توجه به حمایت لابی‌های پولدار یهودی و همچنین بهره‌گیری از ثروت بی‌پایانی که دارد، نمی‌تواند چندان مشکل باشد. چرا که در انتخابات آمریکا همیشه ثروت و سرمایه سهم زیادی در تحولات انتخاباتی دارد.

 

وی توضیح داد: در سال ۱۹۹۲ بیل‌کلینتون به دلیل چهره جذابی که داشت، توانست رقابت را از بوش پدر که رییس‌جمهوری مستقر بود، بِبَرد. دقیقا به همین دلیل ستادهای انتخاباتی ترامپ به دلیل جذاب نبودن بایدن برای مردم آمریکا، امید زیادی برای برنده شدن دارند.

 

علی بیگدلی در پایان گفت: جو بایدن تا همین چند ماه پیش شانس زیادی برای پیروزی و رفتن به کاخ سفید داشت، اما حالا ترامپ آمار خودش را به او نزدیک کرده است تا انتخابات ۲۰۲۰ در فضایی بسیار داغ برگزار شود.

 

منبع: اعتماد انلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر