کد خبر: 91442
A

ترامپ: نتیجه انتخابات ممکن است هرگز به‌طور دقیق مشخص نشود

رئیس جمهور آمریکا ضمن اعتراض درخصوص عدم ارسال به موقع برگه‌های رأی برای شهروندان آمریکایی ساکن خارج از این کشور گفت، ممکن است نتایج دقیق انتخابات هرگز به طور دقیق مشخص نشود.

ترامپ: نتیجه انتخابات ممکن است هرگز به‌طور دقیق مشخص نشود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت، نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امسال این کشور هرگز به صورت دقیق مشخص نخواهد شد.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «به دلیل حجم وسیع و بی‌سابقه برگه‌های رأی تحمیلی که قرار است برای "رأی‌دهندگان" فرستاده شود، امسال  نتایج انتخابات سوم نوامبر ممکن است هرگز به طور دقیق مشخص نشود».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «این همان چیزی است که عده‌ای می‌خواهند. یک فاجعه انتخاباتی دیگر روز گذشته اتفاق افتاد. دیوانگی [روش ارسال] برگه‌های رأی را متوقف کنید».

این اظهارات ترامپ در واکنش به نزدیک شدن پایان مهلت ارسال برگه‌های رأی برای سربازان آمریکایی حاضر در خارج از این کشور و شهروندان آمریکایی است که در دیگر کشورها ساکن هستند.

مسئولین انتخاباتی ۴۵ روز فرصت داشتند این برگه‌های رأی را برای آمریکایی‌های خارج از این کشور ارسال کنند و این مهلت، فردا (جمعه) به اتمام می‌رسد. اما گفته می‌شود هزاران نفر از این شهروندان آمریکایی برگه رأی دریافت نکرده‌اند.

ترامپ پیش از این نیز بارها تهدید کرده است که برگزاری انتخابات به‌صورت پُستی دست دموکرات‌ها را در تقلب باز می‌گذارد و ممکن است او نتایج انتخابات را قبول نکند.

وی در همین راستا تلاش کرده با اقدامات مختلف، کارایی نظام خدمات پستی آمریکا را کاهش دهد تا آن را فاقد صلاحیت توزیع برگه رأی میان مردم عنوان کند.

ترامپ همچنین از مردم خواسته است بعد از رأی دادن به صورت پستی، پای صندوق‌های رأی هم بروند و اگر بتوانند رأی بدهند مشخص می‌شود که این شیوه از امنیت لازم برخوردار نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر