کد خبر: 91449
A

مسمومیت سیاستمدار مخالف پوتین: 'ناوالنی در هتل مسموم شده نه فرودگاه'

نزدیکان آلکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که پس از مسمومیت با "سم نوویچوک" در بیمارستانی در برلین آلمان بستری است، می‌گویند که پژوهشگران آلمانی در یک بطری آب در هتل محل اقامت او در شهر تومسک در سیبری آثار سم نوویچوک را پیدا کرده‌اند.

مسمومیت سیاستمدار مخالف پوتین: 'ناوالنی در هتل مسموم شده نه فرودگاه'

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نزدیکان آلکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که پس از مسمومیت با "سم نوویچوک" در بیمارستانی در برلین آلمان بستری است، می‌گویند که پژوهشگران آلمانی در یک بطری آب در هتل محل اقامت او در شهر تومسک در سیبری آثار سم نوویچوک را پیدا کرده‌اند.

این یافته جدید که پنجشنبه ۱۷ سپتامبر اعلام شده، این گمان را که آقای ناوالنی در فرودگاه مسموم شده، رد می‌کند.

آقای ناوالنی روز ۲۰ اوت در یک پرواز در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما به زمین افتاد و هواپیما مجبور به فرود اضطراری در شهر امسک شد.

دستیاران آقای ناوالنی ویدئوهایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد آنها پس از شنیدن خبر مسمومیت او، وسایلش را از اتاق هتلش در شهر تومسک سیبری برای نمونه‌برداری جمع‌آوری کرده‌اند.

او بعدا برای مداوا به بیمارستان چارته در برلین پایتخت آلمان منتقل شد و مدتی را در حالت اغما بود.

آلمان اعلام کرد که نتیجه آزمایش‌های سم‌شناسی در یک آزمایشگاه نظامی این کشور حاکی از "شواهد مستدلی" از مسموم شدن آلکسی ناوالنی با سم اعصاب نوویچوک است. متخصصان سوئدی هم این نظر را تایید کرده اند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی هم اعلام کرده است که به طور مستقل نمونه هایی از وسایل آقای ناوالنی را که جمع‌آوری کرده همراه با یافته های خود را به آلمان ارائه خواهد کرد.

نزدیکان آقای ناوالنی می‌گویند که او به دستور ولادیمیر پوتین مسموم شده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر