کد خبر: 91669
A

آمریکا وزارت دفاع ایران و ۲۶ فرد و شرکت را تحریم کرد

پمپئو : یالات متحده وزارت دفاع ایران را تحریم می کند.

آمریکا وزارت دفاع ایران و ۲۶ فرد و شرکت را تحریم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در جلسه امروز کاخ سفید که با حضور مایک پمپئو، استیو منوچین (وزیر خزانه داری) ، وزیر دفاع و نماینده آمریکا در سازمان ملل از تحریم های جدید علیه ایران خبر دادند.  

در ابتدای کنفرانس خبری مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: هر گونه تجارت سلاح با ایران با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد. دو فرد که به طور مشخص نقش اساسی در برنامه غنی سازی اورانیوم ایران دارند، تحت تحریم قرار می‌گیرند.وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا همزمان را تحریم وزارت دفاع ایران، نیکلاس مادوروو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را هم در فهرست سیاه قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه آمریکا منزوی نشده گفت که انتظار دارد فرانسه، آلمان و انگلیس تحریم‌ها علیه ایران را اجرا کنند

 

 وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری مدعی شد تحریم‌های جدیدی که امروز علیه ایران اعمال شد به این کشور برای «محافظت از  مردم آمریکا و مهار ستیزه‌جویی ایران» کمک خواهد کرد.

 

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هم در این کنفرانس خبری با اشاره به بازگشت تحریم های سازمان ملل گفت: ما برنامه هسته‌ای و موشکهای بالستیک ایران را هدف قرار دادیم. ما همچنین افراد کلیدی و مهم برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را تحریم می‌کنیم. هر گونه نهاد مالی‌ای که به چنین سازمان‌هایی خدمات ارائه دهد، تحریم خواهد شد.

استیو منوچین، وزیر دارایی هم گفته شرکت شهید همت و شرکت حاج علی مودت نیز تحریم خواهند شد. او همچنین گفته که گروه مالی مرتبط با افراد و شرکت‌های تحریم‌شده ایران نیز هدف تحریم قرار خواهند گرفت.

تحریم پنج دانشمند ایرانی

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا می‌گوید پنج دانشمند ایرانی به دلیل "پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران" مشمول تحریم‌ها خواهند شد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل: ما به وظایفمان عمل خواهیم کرد

کلی گرفت، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته "ما نیازی نداریم اکثریت در کنار ما بایستند. ایالات متحده نیرویی بر حق است و رهبر یک نظم چند جانبه."

او گفته "وقتی سازمان ملل به وظایفش عمل نکند ما به وظایفمان عمل خواهیم کرد."

او گفت شورای امنیت نباید از وظایف خود در خصوص ایران خطور کند.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا گفته آمریکا تحریم‌هایی تازه علیه ۲۶ شخص حقیقی و حقوقی وضع خواهد کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر