کد خبر: 92594
A

سرپرست وزارت معارف افغانستان: ایران با سخاوت تمام به دانش آموزان افغانستانی مقیم ایران خدمات آموزشی ارائه می دهد و ما قدردان این زحمات هستیم

دکتر میترا تیموری معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور طی سفر به کابل با سرپرست وزارت معارف افغانستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار طرفین بر گسترش و تحکیم تعاملات و مناسبات علمی، فرهنگی و آموزشی دو کشور تاکید کردند.

 سرپرست وزارت معارف افغانستان: ایران با سخاوت تمام به دانش آموزان افغانستانی مقیم ایران خدمات آموزشی ارائه می دهد و ما قدردان این زحمات هستیم
به گزارش سایت دیده بان ایران؛  به نقل از روابط عمومی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، نخست، خانم دکتر میترا تیموری معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وضعیت آموزشی دانش آموز اتباع کشور افغانستان را تشریح نمود.  
سپس خانم رنگینه حمیدی  سرپرست وزارت معارف جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تبریک روز جهانی معلم به معلمان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشور متبوعش را برای تحکیم و گسترش مناسبات علمی، آموزشی و فرهنگی اعلام نمود و اظهار داشت: ما دو کشور دوست و همسایه هستیم که اشتراکات فرهنگی زیادی با هم داریم. 
ایشان در ادامه افزود: ما تعداد زیادی دانش آموز در ایران داریم که جمهوری اسلامی ایران با سخاوت تمام، به آنها خدمات آموزشی ارائه می نماید  و این در حالی است که کشورهای دیگر این کار را انجام نمی دهند. بنابراین ما قدردان زحمات شما هستیم. 
خانم حمیدی  تاکید کرد: ضرورت دارد همکاری تنگاتنگ و نزدیکی صورت پذیرد تا بتوان از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف آموزشی استفاده نمود. 
دکتر تیموری  در ادامه اظهار داشت: بیش از ۴۷۰هزار دانش آموز افغانستانی  در ایران به تحصیل اشتغال دارند و ما علی رغم تحمیل تحریم ها و وجود چالش های متعدد ناشی از آن، خدمات با کیفیت آموزشی همانند سایر دانش آموزان ایرانی به این دانش آموزان ارائه می دهیم و آنها در وضعیتی کاملا برابر و مشابه دانش آموزان ایرانی خدمات آموزشی را دریافت می نمایند.
 ایشان در ادامه جهت همکاری های بیشتر در عرصه های مختلف از جمله فنی و حرفه ای، سواد آموزی، آموزش های مجازی، زنان و خانواده و سایر زمینه ها اعلام آمادگی کرد. 
وی در دیدار با خانم حمیدی تاکید کرد: سیاست کشور ما بر بازگشت این دانش آموزان به موطن اصلی خودشان است و آرزو می کنیم شرایط به گونه ای فراهم شود که این دانش آموزان در کمال صلح و امنیت به کشور خود باز گردند و دو کشور بتوانند برای ارتقا سطح کیفی آموزش تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
سپس دکتر تیموری به آموزش های مجازی و راه اندازی و ارتقا پلتفرم شاد در دوران تعطیلی مدارس ناشی از بحران همه گیری کووید ۱۹  اشاره کرد و افزود: دانش آموزان اتباع افغانستانی همانند دانش آموزان ایرانی از این پلتفرم استفاده نموده و در دوران همه گیری کووید ۱۹ فرآیند یادگیری را مستمرا ادامه می دهند. 
خانم رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف افغانستان مجددا ضمن تشکر و قدردانی از وزارت آموزش و پرورش ایران ابراز امیدواری کرد که در آینده روابط فی مابین دو کشور در خصوص به اشتراک گذاری تجارب علمی، آموزشی و فرهنگی  گسترش یابد. 

 

اخبار مرتبط

  • حسین محمدی

    سلام دوستان عزیز و دوست داشتنی

  • حسین محمدی

    سلام دوستان عزیز و دوست داشتنی

  • شیلا

    دلدلربدجح

  • هانیه گلزند

    بهترین خانم های ایران من خانم های ایران را تشویق می کنم و می گویم هزاران افرین

ارسال نظر