کد خبر: 92967
A

پاک‌سازی کاخ سفید پیش از انتخابات ۲۰۲۰ / رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید از همه پرسنل خواست استعفانامه خود را تحویل دهند

دفتر پرسنل ریاست جمهوری کاخ سفید در حال بررسی این مساله است که از همه منصوبان سیاسی در دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست کند نامه استعفایشان را قبل از انتخابات تسلیم کنند تا درصورت پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات پیش رو، دست او برای انتخاب و انتصاب های جدید باز باشد. دو مقام ارشد دولت آمریکا با اعلام این خبر تاکید کردند که دفتر پرسنلی در نهایت تصمیم می گیرد با توجه به حداکثر انعطاف پذیری ترامپ در انتخاب تیم خود برای دوره دوم ریاست جمهوری، کدامیک از این افراد را بپذیرد و کدامیک را رد کند

پاک‌سازی کاخ سفید پیش از انتخابات ۲۰۲۰ / رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید از همه پرسنل خواست استعفانامه خود را تحویل دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از نشریه پولیتیکو، دو مقام ارشد دولت آمریکا با اعلام این خبر تاکید کردند که دفتر پرسنلی در نهایت تصمیم می گیرد با توجه به حداکثر انعطاف پذیری ترامپ در انتخاب تیم خود برای دوره دوم ریاست جمهوری، کدامیک از این افراد را بپذیرد و کدامیک را رد کند.

این مساله، برخی از مقام های آمریکایی را خشمگین کرده است. یک مقام آمریکایی در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این یک روش فاسد برای رفتار با افرادی است که اعتبار و مسیر حرفه ای شان را برای پیوستن به دولت به خطر انداخته و بی امان برای عبور دادن رئیس جمهوری از خط پایان تلاش کرده اند.

هدایت دفتر پرسنلی ریاست جمهوری را «جانی مکنتی» برعهده دارد، فردی که سعی در جایگزین کردن منصوبان سیاسی که متحدانی غیرقابل اعتماد برای رئیس جمهوری تلقی می شدند، با فدائیان وفادار بی چون و چرا به ترامپ داشته است.

مکنتی که تا قبل از شیوع کرونا در کاخ سفید، اغلب ترامپ را در سفرهایش همراهی می کرد، با برخی مقام های ارشد به دلیل تلاش برای انتصاب وفاداران در قوه مجریه درگیر شده است. در برخی موارد، برخی از منصوبان جدید در زمان ورود به کاخ سفید حتی دوره کالج را تمام نکرده بودند.

پیشکسوتان در دفتر پرسنل ریاست جمهوری می گویند درخواست برای تسلیم نامه استعفا قبل از انتخابات، بسیار غیرمعمول است.

یک مقام سابق آمریکایی که در دولت های قبلی جمهوریخواهان در دفتر پرسنل ریاست جمهوری خدمت کرده است، گفت: هیچ از دولت های جمهوریخواه این کار را قبلا انجام نداده اند.

یک مقام سابق و ارشد کاخ سفید در دوره زمامداری باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز با اعلام اینکه این دفتر از سال ۲۰۱۲ از منصوبان سیاسی درخواست استعفا نکرده است، این اقدام را باورنکردنی برشمرد.

درصورت شکست ترامپ در انتخابات پیشرو، مشخص نیست که آیا نامه های استعفا پذیرفته می شود و یا منصوبین اجازه دارند طبق شرایط خود دولت را ترک کنند.

اگر دموکرات ها قدرت را در دست گیرند، منصوبان ترامپ که از وجهه و اعتبار خوبی قبل از مشارکت در دولت فعلی برخوردارند، برای دستیابی به مشاغل بعدی در مقایسه با افرادی که حرفه کنونی شان را صرفا مدیون ترامپ هستند، شانس بیشتری دارند.

به گفته یک مقام آمریکایی، حتی در صورت پیروزی مجدد ترامپ، ممکن است نگرانی هایی به وجود آید زیرا مردم باید خود را برای هر شرایطی آماده کنند.

وی افزود: از اینرو، اگر مجبور شوید قبل از آماده شدن این افراد، آنها را بیرون کنید، این مساله باعث هرج و مرج در زندگی شان می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر