کد خبر: 93127
A

مذهبی های آمریکا به کسی رای می دهند؟ ترامپ و بایدن چه مذهبی دارند؟

تحقیقات «راندال جی. استفانز» استاد مطالعات آمریکایی در دانشگاه اسلو حاکی است که ارتباط محکمی بین حزب جمهوریخواه و گروه های مذهبی خاصی به ویژه انجیلی های سفیدپوست وجود دارد. حزب دموکرات نیز منت رای دهندگان مذهبی را می کشد و اغلب بر کاتولیک بودن بایدن تاکید دارد.

مذهبی های آمریکا به کسی رای می دهند؟ ترامپ و بایدن چه مذهبی دارند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مطالعاتی از سوی مرکز تحقیقاتی «پیو» حاکی است که ۷۲ درصد از مسیحیان انجیلی سفیدپوست از عملکرد ترامپ راضی اند، میزانی که در طول دوره ریاست جمهوری اش تا حد زیادی پایدار مانده است

تحقیقات «راندال جی. استفانز» استاد مطالعات آمریکایی در دانشگاه اسلو حاکی است که ارتباط محکمی بین حزب جمهوریخواه و گروه های مذهبی خاصی به ویژه انجیلی های سفیدپوست وجود دارد.

حزب دموکرات نیز منت رای دهندگان مذهبی را می کشد و اغلب بر کاتولیک بودن بایدن تاکید دارد.

به گفته استفانز، اگر بایدن رئیس جمهوری آمریکا شود، دومین کاتولیکی خواهد بود که رئیس جمهوری این کشور می شود، جان اف. کندی اولین رئیس جمهوری کاتولیک آمریکا بود.

آمریکا کلیسای ایالتی ندارد. حدود ۷۰ درصد از آمریکایی های بزرگسال مسیحی هستند. حدود ۴۷ درصد پروتستان و بیش از نیمی از آنها مسیحیان انجیلی اند.

مسیحیان انجیلی به گروه های متفاوتی تعلق دارند که شامل باپتیستها، جنبش پنطیکاستی، لوتری ها و غیره می شوند.

مساله مشترک برای مسیحیان انجیلی، اهمیت تغییرات شخصی و موضع محافظه کارانه در موضوعات سیاسی است.

از سال های ۱۹۷۰، مسیحیان انجیلی به هواداران مهم برای حزب جمهوریخواه تبدیل شده اند.

زمانی که کندی در سال ۱۹۶۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، باید مردم آمریکا را متقاعد می کرد که تحت تاثیر کلیسای کاتولیک یا واتیکان نیست.

مساله مخالف آن برای ترامپ صدق می کند، در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶، این پرسش مطرح بود که آیا ترامپ یک مسیحی است یا نه؟

خودداری ترامپ از سخن گفتن در مورد مذهبش به طور آشکارا، منطبق با روشی است که وی در مورد دین در مجموع سخن می گوید.

در همین حال، ۲۰ تا ۲۵ درصد از آمریکایی ها خود را مسیحیان انجیلی می دانند و بیش از هشت نفر از هر ۱۰ انجیلی سفیدپوست در سال ۲۰۱۶ از ترامپ در برابر هیلاری کلینتون رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

انجیلی های سفیدپوست توجه خاصی به ترامپ دارند و اتهام مطرح شده جنسی علیه وی، لحن بد او، فرار مالیاتی و رفتار غیرکلیسایی وی میلیون ها انجیلی سفیدپوست را از او روگردان نکرده است.

استفانز معتقد است که وقتی مساله انکار ترامپ در مورد گرم شدن زمین، مخالفتش با رسانه های جریان اصلی و حتی نقطه نظرات منفی اش درمورد نحوه برخورد با کووید – ۱۹ به میان می آید، رویکرد ترامپ با اعتقاد اکثریت انجیلی های سفیدپوست تناسب دارد.

یک تحقیق جدید از طرف مرکز «بیلی گراهام» در کالج «ویتون» نشان داد که حدود ۵۰ درصد از انجیلی ها عمیقا به رسانه های جریان اصلی ظنین هستند.

نتایج نظرسنجی ها نیز حاکی است که انجیلی های سفیدپوست احتمالا نسبت به گرم شدن زمین تردید دارند. این افراد به عنوان یک گروه همچنین نحوه مدیریت رئیس جمهوری در ارتباط با کووید – ۱۹ را با میزان بالا و بسیار متفاوت تری از دیگر گروه های مذهبی قبول دارند.

به گفته استفانز، این واقعیت که انجیلی ها به رسانه های جریان اصلی و علم شک دارند، آنها را مستعد اعتقاد به تئوری توطئه می کند.

یک نمونه بارز این مساله، جنبش اینترنتی و تئوری توطئه QAnon است که ادعا می کند آمریکا تحت کنترل شبکه های مخفی و عوامل عمیق دولتی است که درگیر تلاش های مربوط به کودتا، شبکه های کودک آزاری و فرقه های شیطان پرستی هستند.

استفانز گفت: آمریکایی هایی که این نظریه را دارند، در اقلیت هستند، اما QAnon به لطف دونالد ترامپ که توئیت های مربوط به Qanon را بیش از ۲۰۰ بار ریتوئیت کرده است، صدایی فراتر از معمول دارد.

یکی دیگر از سیاستمداران رسوای آمریکایی که با انجیلی ها خوب رفتار می کرد، ریچارد نیکسون بود. در سال ۱۹۷۲ وی ۸۴ درصد از آرا انجیلی ها را به دست آورد و در میان پیروان این گروه حتی محبوبتر از ترامپ بود.

به گفته استفانز، کمتر از دو سال پس از انتخابات آن سال، نیکسون در میان رسوایی و تحقیر از سمت خود استعفا داد. واترگیت نشان داد که نیکسون به طور مستقیم در توطئه ای جنایی دخیل بود و به بسیاری از انجیلی ها در نتیجه آن، احساس خیانت و گوشمالی شدن دست داد.  

اگرچه قانون اساسی آمریکا در مورد اینکه ایالات متحده، کشوری سکولار است، موضع کاملا روشنی دارد، اما مذهب و سیاست در این کشور عمیقا درهم آمیخته است.

واژه خدا را روی اعلامیه استقلال و اسکناس های دلار می توان یافت و همچنین بسیاری از روسای جمهوری این کشور در سخنرانی هایشان از عبارت «خدایا کمکم کن» استفاده می کنند.

به عقیده استفانز، زمانی که مساله حمایت رای دهندگان از ترامپ یا بایدن در انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) به میان می آید، مذهب، فاکتوری مهم تلقی می شود. حتی اگر ترامپ حمایت برخی از انجیلی های سفیدپوست را از دست دهد، اکثریت بالایی از مسیحیان سفیدپوست محافظه کار همچنان وی را به بایدن ترجیح می دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر