کد خبر: 93176
A

پزشک سابق کاخ سفید: بایدن از نظر ذهنی آماده ریاست‌جمهوری نیست/ ما در حال انتخاب یک فرمانده کل قوا هستیم/ بایدن در حد یک رئیس جمهور نیست

پزشک سابق کاخ سفید گاف‌های متعدد نامزد دموکرات و فراموشی او حین صحبت کردن را دستاویزی برای زیر سوال بردن توانایی او در عهده‌دار شدن مقام ریاست‌جمهوری قرار داد.

 پزشک سابق کاخ سفید: بایدن از نظر ذهنی آماده ریاست‌جمهوری نیست/ ما در حال انتخاب یک فرمانده کل قوا هستیم/ بایدن در حد یک رئیس جمهور نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید، طی اظهاراتی اعلام کرد که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی آمریکا، توانایی ذهنی برای برعهده گرفتن وظایف سخت ریاست جمهوری را ندارد.

او در جریان یک کنفرانس مطبوعاتیِ تلفنی که از سوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ برگزار شده بود، به خبرنگاران گفت: بایدن در حد این کار نیست. من او را در جریان مبارزات انتخاباتی دیده‌ام و از این نگرانم که توانایی ذهنی و شناختی برای خدمت به عنوان فرمانده کل قوا را نداشته باشد. او همیشه در وسط یک کار فکری تمرکزش را از دست می‌دهد و نمی‌تواند دوباره افکارش را جمع و جور کند.

جکسون برای اثبات ادعایش به گاف‌های اخیر بایدن در جریان سخنرانی‌های انتخاباتی اشاره کرد؛ از جمله اینکه بایدن در جمع طرفدارانش به اشتباه گفته بود نامزد سنا شده یا اینکه نتوانسته نام «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا را به خاطر بیاورد.

دکتر جکسون افزود: حرفهای من یک ارزیابی پزشکی نیست. هرگز درگذشته و در دورانی که جو بایدن معاون ریاست جمهوری بود، مسئول وضعیت سلامت او نبودم و قصد تشخیص پزشکیِ چیزی درباره او آنهم از راه دور را ندارم. من این نگرانی را به عنوان یک شهروند بیان می‌کنم. همه ما می‌توانیم این را ببینیم. او روزهای بسیار بدی را سپری می‌کند و این موضوع جدی است. ما در حال انتخاب یک فرمانده کل قوا هستیم که باید از نظر شناختی در بالاترین حد توانایی باشد و بایدن واقعاً چنین کسی نیست.

در واکنش به این اظهارات، «اندرو بیتس» سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن این ادعاها را رد کرد و گفت: شما را به مناظره اول که اخیراً برگزار شد ارجاع می‌دهم.

طبق نظرسنجی‌ها، در نخستین مناظره دو نامزد انتخاباتی آمریکا، عملکرد بایدن بهتر از ترامپ بوده است.

همزمان با ادعاهای اخیر دکتر جکسون، بایدن که قصد دارد میزان حمایت از دونالد ترامپ را در میان رای دهندگان آمریکایی کاهش دهد، به ایالت کلیدی فلوریدا سفر کرد.

او در آنجا گفت که ترامپ آمریکایی‌های مسن را که بیشتر از دیگر گروه‌ها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند «هزینه‌بر» تلقی می‌کند و این افراد مجبورند بهای بد مدیریت او را در دوران شیوع کرونا بپردازند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر