کد خبر: 93269
A

رئیس جمهور قرقیزستان استعفا داد؛ نمی خواهم در تاریخ کشورم، رئیس خونریزی باشم

«سورنبای جینبکوف» رئیس جمهور قرقیزستان، امروز (پنجشنبه)، استعفای خود از سمتش را اعلام کرد. رئیس جمهور قرقیزستان در سخرانی خود افزود: «من به قدرت چنگ نمی زنم، من نمیخواهم در تاریخ قرقیزیستان، به عنوان رئیس سفاک و خونریزی باقی بمانم و به ملت خودم شلیک کنم، بنابراین تصمیم گرفتم استعفا دهم».

رئیس جمهور قرقیزستان استعفا داد؛ نمی خواهم در تاریخ کشورم، رئیس خونریزی باشم
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از آرتی، جینبکوف تاکید کرد که نمی خواهد در تاریخ کشورش، رئیس خونریزی باشد که شهروندانش را به ضرب گلوله کشته است.
 
رئیس جمهور قرقیزستان در سخرانی خود افزود: «من به قدرت چنگ نمی زنم، من نمیخواهم در تاریخ قرقیزیستان، به عنوان رئیس سفاک و خونریزی باقی بمانم و به ملت خودم شلیک کنم، بنابرین تصمیم گرفتم استعفا دهم».
 
رئیس جمهور قرقیزستان افزود: «از رهبر مخالفان «جبار اف» و دیگر سیاستمداران می خواهم که طرفداران خود را از پایتخت خارج کنند تا زندگی امن به ساکنان «بیشکک» برگردد. هیچ مقام و قدرتی برابر با وحدت و انسجام اجتماعی مردم ما نیست».
 
وی از ادامه خشونت و درخواست ها برای استعفای وی ابراز تاسف کرد و خاطرنشان کرد؛ شرایط موجود نزدیک است به یک درگیری دوجانبه میان معترضین و نهادها و دستگاه های حمایت قانون منجر شود که ممکن است برای حفاظت از مقرهای دولتی از زور استفاده کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر