کد خبر: 93745
A

رابر کاهیلی متخصص سنجش افکار عمومی گروه ترافالگار: آراء مخفی ترامپ را پیروز می کند

«رابر کاهیلی» استراتژیست و متخصص سنجش افکار عمومی گروه «ترافالگار» در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز تصریح کرد که با توجه به «آراء مخفی»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) پیروز می‌شود.

رابر کاهیلی متخصص سنجش افکار عمومی گروه ترافالگار: آراء مخفی ترامپ را پیروز می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنابر گزارش پایگاه «هیل»، نظرسنجی گروه ترافالگار در سال ۲۰۱۶ نشان داده بود که ترامپ در ایالات کلیدی پنسیلوانیا و میشیگان پیشتاز است و این در شرایطی بود که نتایج دیگر مؤسسات نظرسنجی نشان می‌داد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است و در نهایت ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در هر دو ایالت نامبرده و ویسکانسین پیروز شد و به اولین نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در چندین دهه تبدیل شد که توانسته در این سه ایالت کلیدی پیروز شود.

کاهیلی با اشاره به آراء «الکترا کالج» (مجمع گزینندگان) و اینکه هر نامزد انتخابات برای ورود به کالخ سفید به ۲۷۰ الکترال کالج نیاز دارد، گفت: «پیش‌بینی می‌کنم که رئیس‌جمهور (ترامپ) با حداقل ۲۷۰ الکترال کالج پیروز می‌شود و احتمالاً با توجه به میزان بزرگی آراء‌ مخفی این آراء الکترال کالج به طور چشمگیری افزایش می‌یابد».

وی ادامه داد: «آنچه متوجه شده‌ایم این است که نظرسنجی‌ها، عمدتاً آراء مخفی ترامپ را نادیده گرفته‌اند. یک حس شفاف و روشن بین محافظه‌کاران و افرادی که طرفدار رئیس‌جمهور هستند وجود دارد و آن این است که تمایل ندارند به راحتی عقاید خود را به اشتراک بگذارند. این افراد برای شرکت در نظرسنجی‌ها تردید بیشتری دارند و بنابراین اگر نتوانید این مسئله را جبران و برطرف کنید، به پاسخ‌های درستی از سوی آنها نمی‌رسید».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر