کد خبر: 93754
A

در آخرین مناظره ترامپ و بایدن چه گذشت؟/ ترامپ بهتر عمل کرد

آخرین مناظره انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد؛ به نظر می رسد ترامپ در این مناظره موفق تر عمل کرد.

در آخرین مناظره ترامپ و بایدن چه گذشت؟/ ترامپ بهتر عمل کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آخرین مناظره انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد؛ به نظر می رسد ترامپ در این مناظره موفق تر عمل کرد.

۱. پاندمی کروناویروس

مجری برنامه مناظره را با سوال درباره برنامه ۲ کاندیدا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آغاز کرد.

ویروس کرونا به یکی از موضوعات اصلی انتخابات 2020 تبدیل شده است. بیش از ۲۲۲ هزار نفر در آمریکا به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. براساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده با بیش از 8.4 میلیون مبتلا بالاترین میزان شیوع را در سطح جهانی دارد.تولید واکسن: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، در حال حاضر 10 کاندید واکسن Covid-19 در مراحل بالایی و بزرگ آزمایش های بالینی در سراسر جهان وجود دارد.

مناظره آخر بایدن و ترامپ

دیدگاه تکامل یافته ترامپ در مورد چین و کرونا

پرزیدنت ترامپ در ماه‌های اخیر چین را به دلیل شیوع کرونا مورد حمله قرار داده است، اما وی در ابتدای شیوع کرونا، مدیریت شی جین پینگ، رهبر چین را به دلیل مقابله با ویوروس کووید-۱۹ ستود.

وی در 13 فوریه (ابتدای شیوع) گفت: "من فکر می‌کنم آنها به طور حرفه‌ای این کار را انجام داده‌اند و آنها فوق العاده توانمند هستند و من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور شی فوق‌العاده است و امیدوارم که این مسئله حل شود."

سپس با صدها مرگ در ایالات متحده، نگرش ترامپ نسبت به پکن تغییر کرد؛ "من از چین کمی ناراحت هستم ، با شما صادق خواهم بود ، زیرا هر چقدر رئیس جمهور شی را دوست دارم و به همان اندازه که به کشورش احترام می‌گذارم و تحسین می‌کنم ... اما آنها باید در این باره به ما می گفتند.

اولین پاسخ رئیس جمهور ترامپ - که به منظور بیان چگونگی هدایت وی در مرحله بعدی ویروس کرونا بود - متکی بر آرزوی تولید واکسن متکی بود؛ این برطرف خواهد شد و همانطور که من می گویم ، ما از ویروس دور خواهیم شد و از بین می‌رود.

و او تقریباً همه پاسخ خود را بر مبنای خوش بینی خود به تولید واکسن قرار داد و ادعا کرد "ظرف چند هفته" انجام می شود.

وقتی مجری از وی خواست در این باره تضمین دهد ترامپ تصدیق کرد که واکسن "ظرف چند هفته" یک "تضمین" نیست. اما او گفت که امیدوارم تا پایان سال به مرحله تولید برسد.

بایدن: ترامپ تضمین کند که نوامبر از کاخ سفید می‌رود

مناظره آخر بایدن و ترامپ

جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات با استدلال در مورد رفتار رئیس جمهور دونالد ترامپ درباره ویروس کرونا در ایالات متحده آغاز کرد و گفت ترامپ باید تضمین کند که در ماه نوامبر از دفتر خارج می شود؛ " کسی که مسئول کنترل نشدن ویروس است ، می گوید من در ابتدا هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی گیرم ، کسی که مسئول این تعداد مرگ است نباید به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باقی بماند."

بایدن با مقایسه نحوه برخورد خود و ترامپ با ویروس گفت: تمرکز بر اجبار مردم به ماسک زدن و آزمایش سریعتر ویروس، در دستور کار خواهد بود.

بایدن گفت: "من اطمینان خواهم داد که ما استانداردهای ملی را در مورد چگونگی گشایش مدارس و راه اندازی مشاغل تنظیم کنیم تا بتوانند از امنیت برخوردار شوند و منابع مالی لازم را به آنها اختصاص دهند تا بتوانند این کار را انجام دهند."

معاون پیشین رئیس جمهور همچنین هشدار داد که احتمالا بدترین موج شیوع کرونا در زمستان خواهد آمد و ترامپ "هیچ برنامه مشخصی ندارد و هیچ چشم اندازی برای واکسن وجود ندارد که برای اکثر مردم آمریکا قبل از اواسط سال آینده، آماده شود."

وی گفت: "[ترامپ] می گوید ، ما یاد می گیریم که با آن زندگی کنیم. مردم می آموزند که با آن بمیرند."

این امر پس از آن رخ داد که رئیس جمهور ترامپ ادعا کرد که وی نمی گوید همه گیری به زودی پایان می یابد اما آمریکایی ها "در حال یادگیری زندگی با آن هستند. ما چاره ای نداریم."

بایدن افزود: "شما به مردم می گویید که این الان خطرناک است؟ آنها باید در مورد این خطر چه کنند؟ و شما می گویید من هیچ مسئولیتی نمی پذیرم."

ترامپ ماجرای ایمیل‌های پسر بایدن را پیش کشید

مناظره آخر بایدن و ترامپ

ترامپ به خاطر ایمیل های منتشر شده اخیر از هانتر بایدن فرزند جو بایدن به وی حمله کرد. این در حالی است که FBI در حال بررسی این است که آیا آن ایمیل‌ها بخشی از کمپین ضد اطلاعاتی روسیه هستند یا خیر؟

یک مقام آمریکایی و یک منبع کنگره در این باره گفتند: مقامات آمریکایی در حال بررسی این هستند که منشاء ایمیل‌های اخیراً منتشر شده که شامل جزئیات معاملات تجاری پسر جو بایدن در اوکراین و چین هستند، به تلاش‌های اطلاعاتی روسیه علیه کمپین جو بایدن برمی گردد یا خبر؟

روزنامه نیویورک پست متمایل به محافظه کاران در مجموعه مقاله‌ای ادعا کرد که ایمیل‌هایی را در مورد هانتر بایدن و معاملات وی در اوکراین بدست آورده است. هنوز هیچ نهاد رسمی صحت ایمیل ها را تایید نکرده است.

رئیس جمهور دونالد ترامپ و متحدانش از این موضوع برای لکه گیری بایدن ها در طول یک سال گذشته استفاده کرده و مقالات اخیر حمله به بایدن را در هفته های آخر انتخابات ریاست جمهوری مورد استفاده قرار دادند. این ادعاهای جدید خاص به همان موضوعات مربوط به کارزار ضد اطلاعات کرملین علیه بایدن ها می پردازد ، که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده گفت تابستان امسال برای تضعیف نامزدی بایدن در برابر ترامپ است.

نیویورک پست می گوید که این ایمیل ها را از طریق دو فرد معتمد ترامپ بدست آورده است: وکیل شخصی وی رودی جولیانی و استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق وی.

در حالی که بایدن بخاطر حساب مخفی ترامپ در چین و مالیات پرداختی وی به دولت چین، وی را مورد حمله قرار داد، ترامپ نیز پای هانتر بایدن را وسط کشید و خانواده بایدن را متهم به فساد مالی کرد.

ترامپ: نمی‌توانیم کشور را بخاطر ویروس تعطیل کنیم و مانند جو در زیرزمین حبس شویم

در بحث طولانی ویروس کرونا، تمایز اصلی دونالد ترامپ و جو بایدن انزجار  رئیس جمهور از هرگونه تعطیلی برای جلوگیری از سرایت بیشتر کرونا بود.

ترامپ گفت: "ما نمی توانیم کشور خود را ببندیم.ما نمی توانیم مانند جو خود را در زیرزمین حبس کنیم."

استدلال او این بود که فرمانداران دموکرات ایالت های خود را در محاصره های بی مورد قرار داده اند.

ترامپ گفت که تمرکز باید بر حمایت از جمعیت آسیب پذیر باشد. این همان هدف برنامه بحث برانگیزی به نام بیانیه بزرگ بارینگتون است که دولت وی آن را تأیید کرده است اما سایر کارشناسان بهداشتی گفته اند خطرناک است.

ترامپ گفت: "کشور ما باید بازگشایی شود. ما باید از افراد مسن خود محافظت کنیم."

بایدن: ویروس را خاموش کن، نه کشور را

در همین حال ، بایدن از خط جدیدی استفاده کرد که نشان می داد هدف وی تعطیل نگه داشتن کشور نیست. وی گفت: "ویروس را خاموش کن ، نه کشور را". شعاری که علی‌رغم جذابیت توضیحات زیادی درباره برنامه وی ارائه نمی‌دهد.

ترامپ به دلیل تعطیلی شهر نیویورک با فرمانداری دموکرات‌ها این شهر را "شهر ارواح" خواند، جایی که رستوران ها "در آن می میرند".

ترامپ گفت: "اگر بروید و ببینید چه اتفاقی برای نیویورک افتاده است ، این یک شهر ارواح است. و وقتی در مورد پلکسی گلاس صحبت می کنید ، اینها رستوران هایی هستند که در حال مرگ هستند. اینها مشاغل بی پول هستند. قرار دادن پلکسی گلس به طرز باورنکردنی گران است، و این جوابگو نیست. منظورم این است که شما در یک اتاقک پیچیده شده با پلاستیک می نشینید؟ اینها مشاغلی هستند که می میرند ، جو. شما نمی توانید این کار را با مردم انجام دهید. نگاهی به نیویورک و آنچه در این سالها بر شهر شگفت انگیز من رخ داده است بیاندازید. من آن را دوست داشتم. زنده بود. اما در حال مرگ است. همه در حال ترک نیویورک هستند.

بایدن برای جلوگیری از افزایش تعداد ابتلا و مرگ و میرهای کرونا ایالت نیویورک را قهرمان خواند.

بایدن گفت: "نگاهی بیندازید که نیویورک از نظر کاهش منحنی تعداد افراد مبتلا چه کاری انجام داده است. و حالا مشاهده کنید که چنین ویروسی در ایالات غرب میانه چگونه پیش می‌رود. همه ایالت‌ها آمریکایی هستند. همه آنها آمریکایی هستند. و آنچه که ما باید انجام دهیم این است که بگوییم در درجه اول ماسک بزنید. "

مناظره آخر بایدن و ترامپ

۲. سیاست خارجی و امنیت ملی

اتهام‌زنی متقابل درباره فساد مالی

پس از آنکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، یک سری ادعاهای بی اساس در مورد امور مالی جو بایدن را مطرح کرد، بایدن با استناد به داستان اخیر نیویورک تایمز که فاش کرد رئیس جمهور یک حساب بانکی از پیش اعلام نشده در چین را مخفی نگه داشته است، واکنش نشان داد.

بایدن گفت: "من در طول زندگی خود هیچ پنی از هیچ منبع خارجی نگرفته ام. ما فهمیدیم که این رئیس جمهور 50 برابر مالیات در چین پرداخت کرده است (که در آمریکا نپرداخته است). یک حساب بانکی مخفی در چین دارد، در چین تجارت می‌کند و حالا صحبت از این می‌کند که من پول می گیرم؟ من از هیچ کشوری تاکنون حتی یک پنی نگرفته ام. "

سپس بایدن به مالیات های ترامپ  و امتناع وی -حتی در حال حاضر- از علنی کردن آنها پرداخت. گزارش نیویورک‌‌تایمز که میزان جاه‌طلبی‌های مالی ترامپ در چین را همراه با حساب بانکی کشف کرد ، ریشه در اطلاعات مالیاتی داشت که ترامپ سعی کرده بود آنها را مخفی نگه دارد.

بایدن گفت: "شما حتی یک سال انحصاری اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر نکرده اید. چه چیزی را پنهان میکنی؟"

ترامپ با این پیشنهاد که بایدن در دوره های قبلی خود در مقام های عالی ثروتمند شده است، بحث را باز کرده بود. اما ، همانطور که بایدن اشاره کرد ، وی بیش از دو دهه اظهارنامه مالیاتی را منتشر نکرده است و هیچ مدرکی هم برای اثبات ادعاهای ترامپ علیه خانواده بایدن وجود ندارد.

بایدن در پایان گفت: "اظهارنامه های مالیاتی خود را علنی کنید، یا صحبت در مورد فساد را متوقف کنید."

۳. خانواده‌های آمریکایی

اختلافات اساسی بین جو بایدن و دونالد ترامپ در یک تبادل نظر مختصر درباره آنچه اکنون خانواده‌های طبقه متوسط ​​آمریکایی احساس می کنند ، مشخص شد.

بایدن پس از یک بحث طولانی مدت که ترامپ با تمرکز بر احساس خانواده های آمریکایی به عقده های تجاری در مورد پسر بایدن ، هانتر حمله می کرد ، متمرکز شد.

بایدن مستقیم به دوربین نگاه کرد و گفت: "یک دلیل وجود دارد که او این همه مزخرف را اشاعه می دهد. او نمی خواهد در مورد موضوعات اساسی صحبت کند. این در مورد خانواده او و خانواده من نیست. این در مورد خانواده شما است. و خانواده شما به شدت در معرض آسیب است.

این تاکتیک به وضوح ترامپ را آزار داد، و بایدن با گفتن در مورد خانواده هایی که برای پرداخت وام خود تلاش می کنند، نمی‌توانند لاستیک جدیدی روی ماشین خود بگذارند یا برای هزینه تحصیل فرزندان خود مشکل دارند، بحث را پیش برد.

بایدن گفت: "اینها مشکلاتی هستند که شما با آن‌ها مواجهید. شما که در خانواده های طبقه متوسط ​​مانند خانواده‌ای که من در آن بزرگ شدم، هستید. ما باید در مورد خانواده های شما صحبت کنیم اما این آخرین چیزی است که ترامپ می خواهد درباره آن صحبت کند. "

ترامپ به سرعت بایدن را مورد انتقاد قرار داد ، حتی نحوه چرخش وی را مقابل دوربین تمسخر کرد: "این یک بیانیه سیاسی معمولی است. می خواهد از این ماجرای چین خلاص شود."

ترامپ گفت این تاکتیک همان کاری است که یک "سیاستمدار معمولی" همیشه انجام می دهد ، و افزود ، "من یک سیاستمدار معمولی نیستم. به همین دلیل من انتخاب شدم. بیایید از موضوع چین خارج شویم، بیایید دور میز بنشینیم. [با لحن کنایه‌آمیز] بیا جو ، تو می توانی بهتر عمل کنی. "

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر