کد خبر: 94557
A

آخرین اخبار انتخابات آمریکا را اینجا بخوانید/ رقابت شانه به شانه بایدن با ترامپ

‌تکلیف رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایالات آریزونا، جورجیا، ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا بستگی دارد.

آخرین اخبار انتخابات آمریکا را اینجا بخوانید/ رقابت شانه به شانه بایدن با ترامپ

به گزارش دیده بان ایران؛ به نظر می‌رسد که آریزونا به سمت بایدن گرایش دارد، این به معنای آن است که دموکرات‌ها باید آرای دو ایالت از سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا را به دست آوردند تا پیروزی خود را تضمین کنند.

در پنسیلوانیا بیش از ۱/۴ میلیون رای پستی باقی مانده که شمارش آن روزها طول خواهد کشید.

شهرهای بزرگ در میشیگان (دیترویت) و ویسکانسین (میلواکی) هنوز به طور کامل گزارش شمارش آرا را نداده‌اند. این شهرها به شدت به سمت دموکرات‌ها متمایل هستند.

در همین حال، وضع جورجیا نامشخص است. نتایج شمارش آرا در آتلانتا به دلیل شکستگی لوله آب در یکی از حوزه‌های شمارش آرا به تاخیر افتاده است. پیروزی برای دموکرات ها در جورجیا به معنای آن است که جو بایدن فقط باید در یکی از ایالت‌های غرب میانه پیروز شود.

این در حالی است که شش هفت ساعت پیش شانس بایدن خیلی کم بود، ولی در ساعات اخیر قدری نتایج به نفع بایدن تغییر کرده است. البته هنوز وضعیت نامشخص بوده و احتمالا بدون تکمیل شمارش آرای پنسیلوانیا هم مشخص نخواهد شد. از آنجایی که احتمالا کار شمارش آرای این ایالت به دادگاه خواهد کشید، کماکان یکی از سناریوهای محتمل نامشخص ماندن رییس جمهور بعدی در روزها و بلکه هفته‌های آینده‌ست.

ایالتهایی که هنوز نتیجه‌ آنها قطعی نیست نوادا، جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین هستند. نیمه شب شمارش آرا در نوادا و جورجیا متوقف شد ولی به زودی شمارش بقیه آرا  آغاز خواهد شد.

در حال حاضر بایدن در نوادا جلوتر است، ولی با فاصله کم نسبت به دونالد ترامپ. در جورجیا هم ترامپ پیش است، ولی مناطقی که شمارش‌ کامل نشده عمدتا دموکرات نشین هستند و لذا احتمال پیروزی بایدن در جورجیا هنوز منتفی نیست.

در ساعات اخیر بایدن در ویسکانسین جلو افتاد که اتفاق مهمی بود و شانسش را افزایش داد. 

در میشیگان هنوز ۹٪ آرا مانده و ترامپ فقط ۰/۵٪  یا ۲۴ هزار رای، پیش است. از انجایی که عمده ارای شمارش نشده در میشیگان پستی هستند، نتیجه قطعی میشیگان به واقع معلوم نیست. احتمال برد هر دو نامزد در میشیگان وجود دارد.

اما کماکان مهمترین ایالت پنسیلوانیاست. که ترامپ ۱۲/۶٪ جلوتر از رقیبش است. منتها شمارش ۳۶٪ آرا باقی مانده، آرایی که عمدتا پستی هستند. اگه دو سوم این آرا به نفع بایدن باشند کافی است تا نتیجه پنسیلوانیا به نفع بایدن تمام شود. لذا نتیجه قطعی انتخابات پنسیلوانیا هم معلوم نیست. 

خلاصه مطلب این که کماکان وضعیت ۵۰-۵۰ هست و کسی به درستی نمی‌داند که برنده انتخابات بایدن خواهد بود یا ترامپ. 

 

نتایج رو می‌تونید از گوگل و نیویورک‌تایمز (با محاسباتی بیشتر) دنبال کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر