کد خبر: 94616
A

اگر آرای الکترال ترامپ و بایدن مساوی شود، چه می‌شود؟!

در حالیکه ترامپ و بایدن در رقابتی شانه به شانه تلاش می‌کنند رای ایالت‌های باقیمانده را در سبد انتخاباتی خود بریزند، این احتمال وجود دارد که -در رویدادی نادر- هیچ یک از آنها نتوانند به عدد ۲۷۰ الکترال دست یابند.

اگر آرای الکترال ترامپ و بایدن مساوی شود، چه می‌شود؟!
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در حالیکه ترامپ و بایدن در رقابتی شانه به شانه تلاش می‌کنند رای ایالت‌های باقیمانده را در سبد انتخاباتی خود بریزند، این احتمال وجود دارد که -در رویدادی نادر- هیچ یک از آنها نتوانند به عدد ۲۷۰ الکترال دست یابند.
 
نامزدی پیروز انتخابات شناخته می‌شود که بتواند حداقل ۲۷۰ رای الکترال (یعنی نصف به علاوه یکِ آرای کالج انتخاباتی) را از آن خود کند.
بایدن تا این لحظه ۲۵۳ رای قطعی را در سبد خود دارد و ترامپ نیز از روز گذشته در عدد ۲۱۴ ثابت مانده است. اما هنوز تکلیف آرای سه ایالت در شرق و سه ایالت در غرب آمریکا مشخص نشده است.
 
چنانچه بایدن در ایالت جورجیا با ۱۶ رای الکترال پیروز شود و ترامپ نیز در پنسیوانیا (۲۰ رای الکترال)، کارولینای شمالی (۱۵ رای الکترال)، نوادا (۶ رای الکترال)، آلاسکا (۳ رای الکترال) و آریزونا (۱۱ رای الکترال) حائز اکثریت آرا شود، تعداد آرای الکترال هر دو نامزد در عدد ۲۶۹ برابر می‌شود.

در این صورت، سرنوشت انتخابات در دستان کنگره قرار می‌گیرد؛ به این معنا که رئیس‌جمهور جدید را مجلس نمایندگان و معاون او را مجلس سنا انتخاب خواهد کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر