کد خبر: 94702
A
تحلیل موسسه ادیسون از رای مردم آمریکا به نامزدهای ریاست جمهوری؛

ترامپ از چه چیزی شکست خورد؟ آمریکایی های که اقتصاد برایشان مهم بود به ترامپ رای دادند آنها که مسائل نژادی برایشان مهم بود به بایدن+نمودار

نظرسنجی موسسه تحقیقاتی ادیسون به سراغ مسائل کلیدی و مهم مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و مولفه های مهم آنان را در انتخاب نامزد مورد نظر بررسی کرده است. طبق چارت زیر برای 35% از رأی دهندگان موضوع اقتصاد اولویت اصلی بود. طبق آن 82% به ترامپ و 17% بایدن رأی دادند. اما در قسمت های بعدی که به برابری نژادی و مدیریت ویروس کرونا مربوط می شود شاهد هستیم که به ترتیب 91% و 82% از رأی دهندگان بایدن را برگزیده اند.

ترامپ از چه چیزی شکست خورد؟ آمریکایی های که اقتصاد برایشان مهم بود به ترامپ رای دادند آنها که مسائل نژادی برایشان مهم بود به بایدن+نمودار

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نظرسنجی موسسه تحقیقاتی ادیسون به سراغ مسائل کلیدی و مهم مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و مولفه های مهم آنان را در انتخاب نامزد مورد نظر بررسی کرده است. طبق چارت زیر برای 35% از رأی دهندگان موضوع اقتصاد اولویت اصلی بود. طبق آن 82% به ترامپ و 17% بایدن رأی دادند. اما در قسمت های بعدی که به برابری نژادی و مدیریت ویروس کرونا مربوط می شود شاهد هستیم که به ترتیب 91% و 82% از رأی دهندگان بایدن را برگزیده اند.

 

طبق گزارشات و برحسب نژادها در آمریکا در پنسیلوانیا، طرفداران بایدن ۷۶٪ سفید ، ۱۵٪ سیاه ، ۷٪ لاتین و ۱٪ آسیایی بودند. طبق سرشماری ایالات متحده ، این ایالت ۸۱٪ سفیدپوست است.

در همین حال ، حمایت ترامپ از رای دهندگان سفیدپوست بسیار بیشتر بوده - ۹۷٪ - و فقط ۱٪ از رای دهندگان سیاه پوست ، ۲٪ لاتین تبارهای پنسیلوانیا و کمتر از ۱٪ رای دهندگان آسیایی بودند.

هفت درصد از رای دهندگان بایدن گفتند که در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رأی داده بودند. ۴٪ از رای دهندگان ترامپ گفتند که به هیلاری کلینتون رأی داده بودند.

در جورجیا ، که ۶۰٪ سفید و ۳۲٪ سیاه پوست است ، بایدن حمایت قاطع رای دهندگان غیر سفید را داشت. نظرسنجی ها نشان داد کسانی که به او رأی داده اند ۵۳٪ سیاه پوست، ۳۵٪ سفید، ۸٪ لاتین و ۲٪ آسیایی هستند. ترامپ در میان رای دهندگان سفیدپوست دوباره عملکرد بهتری داشت - طرفداران او ۸۵٪ سفید، ۷٪ سیاه، ۶٪ لاتین و ۱٪ آسیایی بودند.

در کل، بایدن ۳۵ درصد آرا سفیدپوستان جورجیا و ۶۵ درصد آرا غیر سفیدپوستان را به دست آورد و ترامپ ۸۵ درصد حمایت سفیدپوستان و ۱۵ درصد غیر سفیدپوستان را.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر