کد خبر: 95168
A

طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل بازداشته شده است. در این حمله ۲۲ نفر کشته و ۴۰ نفر مجروح شدند که بیشتر آنان دانشجویان بودند.

طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد

به گزارش دیده بان ایران؛ صالح امروز شنبه در صفحه فیسبوک خود با نام بردن از این فرد گفته که او تا سال سوم دانشکده شرعیات کابل درس خوانده و بعد توسط یک عضو سابقه‌دار شبکه حقانی جذب و در نهایت "این جنایت را انجام داده است."

طالبان دست داشتن در این حمله را قبلا رد کرده بودند، گروه موسوم به داعش مسئولیت آنرا به عهده گرفته، اما امرالله صالح می‌گوید "داعش یک اسم است" و افرادی که" این کار را کرده‌اند چند هویتی هستند حزب التحریر، طالب، داعش و همه. یعنی هر زمانی که نیاز بود از یک عنوان و لقب خاص کار گرفته‌اند."

به گزارش بی.بی.سی به گفته صالح، به این افراد گفته شده بود که کاری شود تا حکومت زیر فشار قرار گیرد: "بدنام شود و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند." او افزوده که این کارها با انجام عملیات بر اهداف نظامی امکان پذیر نبود.

صالح گفته، فرد بازداشت شده در اصل از ولایت پنجشیر است و در پلچرخی، کابل زندگی می‌کند. مردم محل گفته‌اند که او سه سال ناپدید بود و آوازه(شایعه) بود که برای جنگ و تعلیمات بیرون رفته است. به نوشته معاون اول ریاست جمهوری افغانستان او اسلحه را از شبکه حقانی از ولایت خوست گرفته است.

طالبان ارتباط شبکه حقانی را در این حمله رد کرده و گفته که این ادعا بخاطر جلب توجه و فریب مردم است.

صالح حدود یک ماه قبل مسئولیت تامین امنیت کابل را به عهده گرفت. او در این مدت دست به اقدام‌هایی زده که بارها خبرساز شد، از نصب عکس‌های خلافکاران در سطح شهر تا تخریب سینما پارک در مرکز شهر کابل.

معاون اول ریاست جمهوری امروز نوشته که اشرف غنی با شرکت در جلسه گفته "آمدم که نشان بدهم ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی و کابینه افغانستان ازشما بی‌دریغ پشتیبانی می‌کند. شما حلقه کارا و نجیبه‌ای را تشکیل داده‌اید که امید را تحکیم ببخشد."

غنی خطاب به این تیم گفته که خواستش این است که در اجرای قانون ترس نداشته باشند: "لحظاتی می‌رسد که قانون شکن باید چنگال قانون را نیز ببیند. من هیچ یک از شما را به فرمایش زورمندان پس (برکنار) نمی‌کنم."

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر