کد خبر: 95309
A

واشنگتن‌پست خبر داد؛ پایان رابطه فاکس نیوز و ترامپ/ رئیس جمهور آمریکا یک شبکه شخصی راه اندازی می کند

هیچ کس منکر رابطه نزدیک فاکس نیوز و ترامپ طی این سال‌ها نیست. مقامات دولت گفتند که ترامپ همواره فاکس نیوز را شبکه خودش می‌دانسته است و در موردش می ‌گفته: من نمره‌های عالی به فاکس نیوز می‌دهم. فاکس با وجود همدردی‌های خود با ترامپ، همواره به عنوان یک برند مستقل و یک سازمان خبری باقی ماند سازمانی که عملا نمی‌تواند و نباید به گرم شدن کارزار انتخاباتی 2020 کند. خشم و عصبانیت تیم ترامپ از تصمیم فاکس برای انتشار خبر پیروزی بایدن در آریزونا، نشان دهنده این بود که آن‌ها این کار را خیانت این شبکه به خود تلقی می‌کردند. مدت‌ها بود ایالتی که فاکس نیوز در آن فعالیت می‌کند

واشنگتن‌پست خبر داد؛ پایان رابطه فاکس نیوز و ترامپ/ رئیس جمهور آمریکا یک شبکه شخصی راه اندازی می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارا آلیسون و جاش داسی در واشنگتن‌پست نوشتند: آخرین روز مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 دقیقاً پس از ساعت 7 صبح، با آغاز نظرسنجی‌ها در ساحل شرقی، آغاز شد. همزمان فاکس نیوز از قهرمان معمول خود استقبال می‌کرد هرچند که دیگر کافی نبود.

در ادامه این مطلب آمده است:

وی در گفتگو با مجریان این پناهگاه امن خود از شایعات و نظریه‌های توطئه گفت ضمن اینکه عقاید دولت خودش را مدام به اشتراک می‌گذاشت، ترامپ گفت: این برای من نمایش بسیار ویژه‌ای بوده است. ما یک رابطه عالی داشته ایم و شما یک نمایش عالی دارید. این باعث افتخار من است.

این آخرین روزی بود که فاکس نیوز برای حمایت از ترامپ تلاش می‌کرد، بعد از انتخابات رابطه دوستانه چندین ساله ترامپ و این شبکه تلویزیونی دچار چالش شد. در حالی که ترامپ در آستانه خروج از کاخ سفید قرار دارد، ترامپ قول انتقام از شبکه‌ای را داده که عملا همواره فعالیت سیاسی او را پیش می‌برده است.

ترامپ از چه صحبت می کرد؟ چگونه زبان فاکس نیوز به بحث آخر حمله کرد.

ترامپ همچنین پشتیبانی بی چون و چرا از دیگر میزبانان فاکس، از جمله لورا اینگراهام و ژانین پیرو را حفظ کرده است، هر دو در مراسم شب قبل از انتخابات در کاخ سفید حضور داشتند. وقتی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا پیروز شد، فاکس نیوز با خوش بینی روزافزونی مبنی بر اینکه ترامپ بار دیگر اشتباه بودن نظرسنجی‌ها را اثبات کرد رنامه پخش می‌کرد.

11 مقام فعلی و سابق فاکس نیوز و مقامات ترامپ، به شرط ناشناس ماندن قبول کردند تا درباره چرایی مخدوش شدن رابطه بین فاکس نیوز و ترامپ صحبت کنند.

یک مقام ارشد دولت گفت: ترامپ با عصبانیت به دیگران در کاخ سفید گفت که هر طور شده نتیجه را تغییر دهید. مارک میدوز، رئیس دفتر او، به طور مکرر با فاکس تماس گرفت. هوپ هیکس دستیار ارشدترامپ نیز که اوایل سال جاری از فاکس نیوز به کاخ سفید بازگشته بود مسئول پیگیری این کار شد. کلیان کانوی با برت بایر، مجری سیاسی فاکس نیوز در تماس بود. جارد کوشنر نیز با مالک میلیاردر فاک یعنی روپر مرداک تماس گرفت.

در حالی که مقامات کاخ سفید به مدیران فاکس گفتند که اطلاعاتی از داگ دوسی، فرماندار آریزونا به دستشان رسیده که نشان می‌دهد ترامپ هنوز هم می‌تواند برنده شود، این درخواست با سکوت رئیس میز تصمیم گیری فاکس، آرنون میشکین رو به رو شد.

رئیس جمهور ترامپ چهارشنبه وارد ‌شد تا در یک مهمانی انتخاباتی در کاخ سفید سخنرانی کند. فاکس نیوز در اقدامی عجیب به یک باره تصاویر این مراسم را قطع و خبر از پیروزی بایدن در ایالت آریزونا داد!

هیچ کس منکر رابطه نزدیک فاکس نیوز و ترامپ طی این سال‌ها نیست. مقامات دولت گفتند که ترامپ همواره فاکس نیوز را شبکه خودش می‌دانسته است و در موردش می ‌گفته: من نمره‌های عالی به فاکس نیوز می‌دهم.

فاکس با وجود همدردی‌های خود با ترامپ، همواره به عنوان یک برند مستقل و یک سازمان خبری باقی ماند سازمانی که عملا نمی‌تواند و نباید به گرم شدن کارزار انتخاباتی 2020 کند.

خشم و عصبانیت تیم ترامپ از تصمیم فاکس برای انتشار خبر پیروزی بایدن در آریزونا، نشان دهنده این بود که آن‌ها این کار را خیانت این شبکه به خود تلقی می‌کردند. مدت‌ها بود ایالتی که فاکس نیوز در آن فعالیت می‌کند روند لیبرال تری را دنبال می‌کرد تا جایی که عمدتا در انتخابات از بایدن حمایت کردند.

عصر روز چهارشنبه، اینگراهام با پخش اظهاراتی اعلام کرد که دموکرات‌ها در تلاشند با این ارسال آرا روزانه پستی، روند انتخابات ما را مخدوش کنند. وی با نیوت گینگریچ مصاحبه کرد و این مقام سابق کنگره گفت: حزب دموکرات جو بایدن آرا ما را در فیلادلفیا، آتلانتا، میلواکی دزدیدند.

جمعه شب، هانیتی به بینندگان خود گفت که ما گزارش‌های جدی درباره بی نظمی و تقلب در انتخابات داریم و اجازه نمی‌دهیم این روند ادامه یابد. صبح روز یکشنبه، ماریا بارتیرومو، در برنامه تلویزیونی فاکس ادعا کرد که دموکرات‌ها در انتخبات تقلب کردند. با این وجود سایر پرسنل فاکس نسبت به شکست ترامپ بی تفاوت بودند.

کریس استیورالت، ویراستار سیاست فاکس، دادخواست‌های ترامپ و اطرافیان‌اش را مورد تمسخر قرار داد و تهدیدهای مبارزات انتخاباتی ترامپ در مورد چالش های قانونی در مورد نتایج انتخابات را ارزیابی کرد. او در واکنش به این ادعاها گفت: ما هنوز هیچ مدرکی مشاهده نکرده‌ایم که مشکلی وجود داشته باشد.

بایر، مجری اخبار شبانه فاکس در دهه گذشت، بارها و بارها علیه ادعاهای تقلب در انتخابات توسط متحدان ترامپ سکوت کرده است. وقتی دانا پرینو، میزبان روز جمعه از خبرنگار اریک شاون در مورد ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در فیلادلفیا سوال کرد، وی پاسخ داد: این ادعا درست نیست.

جدیدی بیلا، مجری برنامه آخر هفته فاکس و دوستان گفت که دزدیده شدن آرا یا تقلب در انتخابات، می‌تواند سخنان خطرناکی باشد. من هیچ مدرکی دال بر تقلب ندیده‌ام.

نیل کاووتو مجری فاکس نیوز در واکنش به ادعای سخنگوی کاخ سفید گفت: اوه، اوه، اوه. ما باید کاملاً واضح بگوییم که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای دال بر تقلب وجود ندارد. در ادامه فاکس نیوز به دلیل ادعای تقلب در انتخابات بدون هیچ مدرکی از کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی کاخ سفید خارج شد.

یک مدیر فاکس اذعان کرد که بینندگان عادی، که با پیام‌های تبلیغاتی کمپین هماهنگ شده‌اند، واقعاً عصبانی‌اند با این حال ما از آن عقب نشینی نمی‌کنیم. با این وجود، ترامپ و متحدانش متقاعد شده‌اند که فراخوان آریزونا تصمیمی استراتژیک از سوی فاکس است که برای اثبات عینیت خود با هزینه ترامپ تمام تلاش خود را انجام دهند.

فاکس با اعلام پیروزی بایدن در آریزونا، عملا جزو اولین سازمان خبری بود که خبر از پیروزی نامزد دموکرات‌ها با کسب تنها ایالت باقی مانده یعنی نوادا می‌داد. به گفته دو مدیر فاکس نیوز، شبکه از انجام این کار بیزار بوده است. سرانجام، فاکس 16 دقیقه پس از سی ان ان، پیروزی بایدن در پنسیلوانیا و ریاست‌جمهوری وی را اعلام کرد.

کمپین انتخاباتی ترامپ متعهد شده که دادخواستها را پیش ببرد، اما برخی از مشاوران وی به او توصیه می‌کنند که بیش از حد تلاش نکند. آنها به ترامپ پیشنهاد کردند که با عزت کنار رفته و در فرصتی مناسب به عنوان کاندید سال 2024 بازگردد.

اما مقامات گفتند که ترامپ روز چهارشنبه از برخی اقدامات فاکس نیوز به شدت عصبانی است. یکی از متحدان گفت که وقتی ترامپ روز چهارشنبه تماس گرفت، انتظار داشت که فاکس هم مدام ادعای تقلب در انتخابات را تکرار کند.

مشاوران ترامپ مدتها بود که این احتمال را مطرح کرده بودند که وقتی او کاخ سفید را ترک کند، از یک شبکه خبری برای رقابت با فاکس یا حتی راه اندازی شبکه شخصی خود حمایت کند. یکی از مشاوران نزدیک وی گفت: رفتار اخیر فاکس فقط این تمایل را تشدید می‌کند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر