کد خبر: 95507
A

آژانس: ایران پمپاژ گاز به سانتریفیوژ‌های جدید سایت نطنز را آغاز کرد/ سطح تنش میان ایران و آمریکا بالا می رود

آژانس بین المللی انرژی اتمی می‎گوید که ایران عملیات پمپاژ اورانیوم به سانتریفیوژ‌های «IR-۲ m» در تاسیسات نطنز را آغاز کرده است.

 آژانس: ایران پمپاژ گاز به سانتریفیوژ‌های جدید سایت نطنز را آغاز کرد/ سطح تنش میان ایران و آمریکا بالا می رود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز چهارشنبه، ۲۸ آبان، اعلام کرد که ایران عملیات پمپاژ اورانیوم به سانتریفیوژ‌های جدید را در تاسیسات هسته‌ای نطنز آغاز کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، می‌گوید «ایران عملیات تزریق اورانیوم هگزافلوراید (UF۶) را به سانتریفیوژ‌های پیشرفته «IR_۲m» که در تاسیسات هسته‌ای نطنز نصب شده اند، آغاز کرده است.»

پیش از این آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده بود که ایران در تاسیسات هسته‌ای نطنز، سانتریفیوژ‌های پیشرفته را نصب کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس انرژی اتمی در روز ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) تایید کرده که ایران عملیات تزریق اورانیوم هگزافلوراید را به ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۲m در تاسیسات نطنز آغاز کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • سپهر

    مدير مسول محترم ديده بان ، سلام و خسته نباشيد ، بنظر بنده چنين فونت و قالبى كه براى متن هايتان انتخاب كرده ايد اصلاً جالب نيست و چشم خواننده را آزار ميده ، مثلاً اون نوار باريكى كه بغل عكس هست و در آن مقدارى از متن را جا ميديد خيلى توى ذوق ميزنه ، ضمناً از نظر رنگ آميزى هم سايت تون خيلى ضعيفه ، كاش ميشد مثل فرارو يا انتخاب يا تابناك شكل ظاهرى سايت را تغيير ميداديد ، باور بفرمائيد يكى از دلائلى كه فكر ميكنم باعث مراجعه كمتر به سايت شماست همين شكل ظاهرى و عدم رنگ آميزى مناسبه ، بهرحال براتون آرزوى موفقيت و سربلندى دارم .
    با احترام رضا سپهر

ارسال نظر