کد خبر: 95566
A

گذرگاه مرزی بین عراق و عربستان سعودی پس از ۳۰ سال باز شد

گذرگاه مرزی معروف عربستان و عراق در پی اشغال کویت توسط ارتش عراق در دوران حکومت صدام حسین و قطع مناسبات بغداد و ریاض در سال ۱۹۹۰ مسدود شده بود.

گذرگاه مرزی بین عراق و عربستان سعودی پس از ۳۰ سال باز شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  اداره گمرک و بنادر عراق اعلام کرد که گذرگاه مرزی عرعر در مرز عربستان سعودی پس از ۳۰ سال بازگشایی شد.

این گذرگاه مرزی در پی اشغال کویت توسط ارتش عراق در دوران حکومت صدام حسین و قطع مناسبات بغداد و ریاض در سال ۱۹۹۰ مسدود شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از مقامات دو کشور از جمله سفیر عربستان سعودی در عراق روز چهارشنبه از گذرگاه مرزی عرعر بازدید کردند.

عربستان سعودی با هدف مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران حمایت از اقتصاد عراق را افزایش داده و در مقابل عراق می‌کوشد از مناسبات با همسایه جنوبی برای بهبود اقتصاد خود استفاده کند.

روند احیای مناسبات دو کشور پس از ۲۵ سال قطع رابطه از سال ۲۰۱۵ و بازگشایی سفارت عربستان سعودی در بغداد آغاز شد. در ماه ژوییه امسال نیز دو کشور یک قرارداد سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی و ورزش امضا کردند.

عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان سعودی در بغداد گفت: «مناسبات عراق و عربستان سال‌ها قطع شده بود و اکنون ما دستاوردی را جشن می‌گیریم که به نفع هر دو کشور است. ما از ورود کالاهای عراقی از طریق این گذرگاه مرزی استقبال می‌ کنیم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر