کد خبر: 96449
A

روسیه ترور فخری‌زاده را یک "اقدام تروریستی" نامید

روسیه هم امروز به ماند چین ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، را محکوم کرد.

روسیه ترور فخری‌زاده را یک "اقدام تروریستی" نامید

به گزارش دیده بان ایران در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «ما نگرانی جدی خود را از سرشت تحریک‌آمیز این اقدام تروریستی اعلام می‌داریم. هدف این اقدام آشکارا بی‌ثبات کردن اوضاع برای ایجاد درگیری‌های بیشتر در منطقه است».

این بیانیه افزوده است: «ما همه اطراف را فرامی‌خوانیم از گام‌هایی که می‌توانند به تنش‌ها دامن بزنند، پرهیز کنند».

در همین ارتباط میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، از این که ایران عضویت خود را در نهاد یادشده به حال تعلیق در آورده، ابراز تأسف کرده است.

اولیانوف در پیامی توییتری تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و محدودسازی فعالیت بازرسی آژانس اتمی در ایران را با قتل دانشمند ایران مربوط دانسته و آن را واکنشی از روی "احساسات" دانسته است.

او تصریح کرد: «احساسات همیشه به یافتن تصمیم درست یاری نمی‌کند. پروتکل الحاقی پاسخگوی منافع همه از جمله تهران است».

انتقاد از "سکوت چین و روسیه"

گفتنی است ترور شهید محسن فخری‌زاده در روز جمعه هفتم آذرماه در سطح جهان با واکنش گسترده روبرو شد. افزون بر اتحادیه اروپا و بریتانیا بیشتر کشورهای خاورمیانه ترور این دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کردند. در این میان چین و روسیه واکنشی نشان نداده بودند.

سکوت چین و روسیه، دو کشور بزرگی که برخی از محافل سیاسی و رسانه‌های جمعی ایران آنها را "دوستان استراتژیک ایران" می‌خوانند، به تفسیرهایی انتقادآمیز زمینه داده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر