کد خبر: 97101
A

شکایت ایالت تگزاس به دادگاه عالی آمریکا؛ علیه ایالت های جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین به دلیل تقلب در انتخابات

امروز ایالت تگزاس با تنظیم لایحه‌ای ۱۵۴ صفحه‌ای، از ۴ ایالت میشیگان، جورجیا، ویسکانسین و پنسیلوانیا به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرد. ادعای تگزاس این است که مقامات این ایالات، از بحران کرونا سوء استفاده کرده و فرآیند پیش‌بینی شده در قانون اساسی آمریکا برای برگزاری انتخابات را کنار گذاشته اند؛ این امر، موجب خدشه به سلامت انتخابات شده و شواهد گسترده‌ای از تقلب در این ایالات وجود دارد.

شکایت ایالت تگزاس به دادگاه عالی آمریکا؛ علیه ایالت های جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین به دلیل تقلب در انتخابات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروز ایالت تگزاس با تنظیم لایحه‌ای ۱۵۴ صفحه‌ای، از ۴ ایالت میشیگان، جورجیا، ویسکانسین و پنسیلوانیا به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرد. ادعای تگزاس این است که مقامات این ایالات، از بحران کرونا سوء استفاده کرده و فرآیند پیش‌بینی شده در قانون اساسی آمریکا برای برگزاری انتخابات را کنار گذاشته اند؛ این امر، موجب خدشه به سلامت انتخابات شده و شواهد گسترده‌ای از تقلب در این ایالات وجود دارد.

طبق این شکایت، قوانین وضع شده عامل تسهیل تقلبات انتخاباتی بوده که علاوه بر پایمال کردن حقوق مردم آن ایالت‌ها، رای مردم سایر ایالت‌ها را نیز بی اثر کرده است.

طبق قانون اساسی ایالات متحده، رئیس جمهور باید روز ۱۴ دسامبر(۲۴ آذر) باید توسط مجمع انتخاب کنندگان (Electoral College) تعیین شود. درخواست تگزاس از دادگاه عالی آمریکا این است که یا تعیین رئیس‌جمهور تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده شکایات به تعویق بیفتد، یا اینکه با توجه به مناقشه پیش آمده بر سر آراء، هیئت انتخاب‌کنندگان این ۴ ایالت توسط مجالس ایالتی‌شان تعیین شوند.

اگر دادگاه عالی آمریکا به نفع تگزاس رای دهد و هیئت انتخاب‌کنندگان ۴ ایالت مذکور، توسط مجالس ایالتی تعیین شوند، شکست ترامپ تبدیل به پیروزی خواهد شد. چرا که، در هر ۴ ایالت، جمهوریخواهان اکثریت کرسی‌ها را در مجالس ایالتی در اختیار دارند.

ویسکانسین ۱۰ رای الکترال، جورجیا ۱۶ رای، میشیگان ۱۶ رای و پنسیلوانیا ۲۰ رای دارد. یعنی جمعا ۶۲ رای الکترال با رای دادگاه عالی می‌تواند از بایدن کسر شده و به پرزیدنت ترامپ تعلق گیرد. در این صورت، پرزیدنت ترامپ که اینک ۲۳۲ رای الکترال دارد، حائز ۲۹۴ رای شده، و رای الکترال برای پیروزی در انتخابات خواهد داشت. برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری به ۲۷۰ رای نیاز است.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر