کد خبر: 97240
A

تد کروز کیست؟فرزند مخالفِ حکومت کوبا که می خواهد تقلب در انتخابات آمریکا را ثابت کند/ کروز کاندیدای ۲۰۲۴!

تد کروز به نمایندگی از تگزاس و۱۷ ایالت آمریکا قرار است در دیوان عالی آمریکا حاضر شده و از نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در چهار ایالت جورجیا، پنسیلوانیا، میشگان و ویسکانسین به چالش بکشد. اینکه چرا ایالت تگزاس این جمهوری خواه دو آتشه را برای دفاع از لایحه شکایت انتخاب کرده اند به سوابق او مربوط می شود.

تد کروز کیست؟فرزند مخالفِ حکومت کوبا که می خواهد تقلب در انتخابات آمریکا را ثابت کند/ کروز کاندیدای ۲۰۲۴!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تد کروز به نمایندگی از تگزاس و۱۷ ایالت آمریکا قرار است در دیوان عالی آمریکا حاضر شده و از نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در چهار ایالت جورجیا، پنسیلوانیا، میشگان و ویسکانسین به چالش بکشد. 

اینکه چرا ایالت تگزاس این جمهوری خواه دو آتشه را برای دفاع از لایحه شکایت انتخاب کرده اند به سوابق او مربوط می شود. سناتور کروز جزء افرادی است که گفته می شود با قانون اساسی آمریکا آشناست و سابقه برنده شدن را در دعاوی حقوقی مرتبط با دیوان عالی این کشور را دارد. اما تد کروز کیست و چرا اکنون ترامپ را رهبری می کند.

بیشتر بخوانید:  اسامی ۱۷ ایالت آمریکا که در حمایت از تگزاس علیه چهار ایالت شکایت کردند/ تد کروز به جای ترامپ در دیوان عالی دفاع می کند!

تد کروز کیست؟

پدر کروز که در ۱۹۳۹ در ماتاناساس، کوبا متولد شده، به نوشتهٔ رابرت گرت در  رسانه دالاس مورنینگ نیوز، «به خاطر اعتراض به حکومت سرکوبگر فولنخثیو باتیستا دچار شکنجه و زندان شد.» او در ۱۴ سالگی برای فیدل کاسترو کمونیست انقلابی در انقلاب کوبا مبارزه کرد ولی «نمی‌دانست کاسترو قرار است حکومت کمونیستی را حاکم  کند.» چند سال بعد «وقتی کاسترو رهبر شده و کنترل امور را به دست گرفت و شروع به مصادره اموال خصوصی و سرکوب اعتراضات کرد» پدر تد کروز منتقد سرسخت کاسترو شد.

پدر کروز در ۱۹۵۷ در ۱۸ سالگی از کوبا گریخت و بدون دانستن انگلیسی و به همراه ۱۰۰$ که به لباس زیرش دوخته شده بود به شهر آستین تا در دانشگاه تگزاس تحصیل کند.خواهر کوچکتر او به عنوان ضدانقلاب مبارزه کرد و توسط حکومت جدید شکنجه شد.او افسوس حمایت اولیهٔ خود از کاسترو را می‌خورد و در سال‌های بعد به عنوان مخالف رژیم کوبا ناخرسندی خود را به پسر جوانش انتقال داد. 

کروز بخشی از دبیرستان را در آکادمی فیت وست در کیتی، تگزاس گذراند،[۱۹] و بعدتر در ۱۹۸۸ به عنوان دانشجوی ممتاز فارغ‌التحصیل که خطابه جشن فارغ‌التحصیلی را می‌خواند از دبیرستان بپتیست دوم در هیوستون فارغ‌التحصیل شد. کروز در دورهٔ دبیرستان در گروهی مستقر در هیوستون به نام بنیاد آموزش بازار آزاد شرکت می‌کرد که در آن دربارهٔ فلاسفهٔ بازار آزاد چون میلتون فریدمن، فریدریش هایک، فردریک باستیا و لودویگ فن میزس آموخت این برنامه را را رالند استوری اداره می‌کرد و کروز در ۱۳ سالگی وارد آن شد.

کروز با کوم لودی (با افتخار) با مدرک لیسانس از مدرسه امور عمومی و بین‌المللی وودرو ویلسون دانشگاه پرینستون در ۱۹۹۲ فارغ‌التحصیل شد.او هنگام حضور در پرینستن، در پنل مناظرهٔ جامعه ویگ-کلایوسوفیک آمریکا رقابت کرد و در مسابقات ملی مناظره آمریکا و مسابقات مناظره آمریکای شمالی در ۱۹۹۲ برنده شد. او در ۱۹۹۲، به عنوان سخنران ملی سال آمریکا و (به همراه شریکش دیوید پنتن) تیم سال برگزیده شد. کروز همچنین در مسابقات مناظره دانشگاه‌های جهان در ۱۹۹۵ به نیمه نهایی رسید.

تز کارشناسی کروز در خصوص تفکیک قوا با عنوان «چیدن بال‌های فرشتگان،» ملهم از متنی منتسب به جیمز مدیسن رئیس‌جمهور آمریکا بود: «اگر قرار بود فرشتگان بر انسان‌ها حکومت کنند، نه به کنترل داخلی بر حکومتها نیازی بود نه به کنترل خارجی.» کروز استدلال می‌کرد که نویسندگان قانون اساسی قصد داشتند حقوق موکلین خود را حفظ کنند، و دو مورد آخر منشور حقوق ایالات متحده آمریکا توقفی بر حکومت قدرتمند وارد می‌کند. کروز نوشته‌است: «آنها صرفاً از جهت‌های مختلف عمل می‌کنند. دهمی جلوی قوای جدید را می‌گیرد، و نهمی همه حقوق و عدم حقوق دیگر را تثبیت می‌کند.»

کروز پس از فارغ‌التحصیلی از پرینستن، وارد مدرسه حقوق هاروارد شد و با مگنا کوم لودی (با افتخار بسیار) با مدرک دکترای حقوق (جی دی) در ۱۹۹۵ فارغ‌التحصیل شد.کروز حین حضور در هاروارد، از ویراستان ابتدایی نشریه نقد حقوق هاروارد و دبیر اجرایی ژورنال حقوق و سیاست عمومی هاروارد، و دبیر مؤسس نقد حقوق لتینوی هاروارد بود. پروفسور الن درشویتس در اشاره به دوران دانشجویی کروز در حقوق هاروارد، گفته‌است «کروز به‌طور خارق‌العاده‌ای درخشان بود.»کروز هنگام حضور در حقوق هاروارد فلوی جان الین در حقوق و اقتصاد بود.

 او از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده بود. حال با حضور پر رنگ او در جریان مبارازات ترامپ این احتمال وجود دارد که سناتور ایالت تگزاس اگر بتواند نمایش قابل قبولی داشته باشد کاندیدای جمهور خواهان در انتخابات آینده است. 

منبع: دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر