کد خبر: 97250
A

ارسال دو فروند بمب‌افکن آمریکایی به خاورمیانه/ فرمانده سنتکام: آماده مقابله با هر ستیزه‌جویی هستیم

دو بمب افکن آمریکایی بر فراز بخشی از خاورمیانه پرواز کردند و مقامات آمریکایی آن را ارسال پیام بازدارندگی به ایران می‌خوانند. پرواز B-52H Stratofortress برای تأکید بر تعهدات ایالات متحده به منطقه با وجود عقب نشینی نیروهای نظامیش در عراق و افغانستان است

 ارسال دو فروند بمب‌افکن آمریکایی به  خاورمیانه/ فرمانده سنتکام: آماده مقابله با هر ستیزه‌جویی هستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دو بمب افکن آمریکایی بر فراز بخشی از خاورمیانه پرواز کردند و مقامات آمریکایی آن را ارسال پیام بازدارندگی به ایران می‌خوانند. پرواز B-52H Stratofortress برای تأکید بر تعهدات ایالات متحده به منطقه با وجود عقب نشینی نیروهای نظامیش در عراق و افغانستان است

کنث مک‌کنزی، فرمانده سنتکام امروز پنجشنبه گفت که کشورش دنبال درگیری در منطقه نیست.

مک‌کنزی با اشاره به ارسال دو فروند بمب‌افکن‌های بی‌۵۲ آمریکایی به منطقه غرب آسیا گفت: «دنبال درگیری نیستیم ولی باید آماده پاسخ به هر رویداد یا مقابله با هر ستیزه‌جویی باشیم.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته هدف دولت «دونالد ترامپ» از ارسال این دو فروند جت‌های بمب‌افکن «بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس»، تأکید بر تعهد آمریکا به منطقه خاورمیانه (غرب آسیا)، علی‌رغم خروج نیروهای این کشور از عراق و افغانستان است.

این رسانه به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته دولت ترامپ معتقد است که خطر حمله ایران به منافع آمریکا و متحدانش در منطقه بالاتر از حد نرمال است و پنتاگون می‌خواهد اطمینان حاصل کند ایران قبل از انجام هر کاری درباره آن تأمل می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر