کد خبر: 97391
A

جیمز جفری، فرستاده سابق آمریکا در پرونده سوریه: به جو بایدن گفتم راه ترامپ را برود، او نباید اشتباهات اوباما را تکرار کند

جیمز جفری، فرستاده سابق آمریکا در پرونده سوریه و ائتلاف بین المللی ضد داعش در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط درمورد نصیحتش به تیم جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: به این سیاست موفق که مبتنی بر فشار است، ادامه دهید، این سیاست موفقیت آمیز است اولاً به این دلیل که ما هیچ یک از اشتباهاتی که دولت باراک اوباما در سوریه مرتکب شده بود، تکرار نکردیم.

جیمز جفری، فرستاده سابق آمریکا در پرونده سوریه: به جو بایدن گفتم راه ترامپ را برود، او نباید اشتباهات اوباما را تکرار کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جیمز جفری، فرستاده سابق آمریکا در پرونده سوریه و ائتلاف بین المللی ضد داعش در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط درمورد نصیحتش به تیم جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: به این سیاست موفق که مبتنی بر فشار است، ادامه دهید، این سیاست موفقیت آمیز است اولاً به این دلیل که ما هیچ یک از اشتباهاتی که دولت باراک اوباما در سوریه مرتکب شده بود، تکرار نکردیم.

وی افزود: ما از تمامی عناصر قدرت که در اختیار داشتیم، از جمله قدرت نظامی استفاده کردیم. ما این گونه نبودیم که آن هنگام که نظام سوریه از "سلاح شیمیایی" در اواخر ۲۰۱۳ استفاده کرد و ما جلوی چشمان خود می‌دیدیم که خط قرمزهایمان زیر پا گذاشته می‌شود، بنشینیم و صرفاً نظاره‌گر باشیم. ما ائتلاف بین المللی را رها نکردیم. از سازمان ملل استفاده کردیم. مساله مهم‌تر، اینکه ما سیاستی داشتیم که تمامی طرف‌ها در منطقه از آن و اروپا نیز حمایت می‌کردند. این آغاز عالی برای آنها (تیم جدید) است تا به این منوال ادامه دهند.

جفری مدعی شد: "آمریکا حمایت ضروری را به اسرائیل در تلاش‌هایش مقابل موضع گیری ایران در سوریه ارائه داد و اسرائیلی‌ها موفق شدند تا با کمک ما، به ایران اجازه ندهند تا وضعیت دیگری همچون جنوب لبنان را در جنوب سوریه ایجاد کند، ما مانع از تهدید علیه اسرائیل و طرف‌های دیگر با سامانه‌های موشکی دوربرد شدیم. ایران و نیروهایش باید در یک سازش نهائی از سوریه خارج شوند."

وی درمورد ادلب نیز تصریح کرد که مطمئن است نظام سوریه به دلیل ارتش ترکیه به ادلب بازنخواهد گشت، ارتش ترکیه حدود ۲۰ هزار سرباز و چه بسا ۳۰ هزار سرباز در آنجا دارد، آنها (ترکیه) توانایی این را دارند که مانع از رفتن نظام به ادلب شوند. 

جفری تصریح کرد که آنکارا حمایتی از جانب آمریکا و پیمان ناتو و اروپا به دلیل حضور در شمال غرب سوریه دریافت می‌کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر