کد خبر: 97638
A

حملات بزرگ سایبری سفر اروپایی اوبراین، را نیمه کاره گذاشت/ نشست اضطراری شورای امنیت ملی آمریکا

به گفته یک مقام دولتی ارشد، مشاور امنیت ملی آمریکا سه‌شنبه سفر خود به اروپا را کوتاه کرده و برای رسیدگی به یک حمله سایبری که روسیه مظنون به اجرای آن است، به واشنگتن بازگشت.

حملات بزرگ سایبری سفر اروپایی اوبراین، را نیمه کاره گذاشت/ نشست اضطراری شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز، این حملات گسترده موجب شد تا وزارت امنیت داخلی آمریکا و هزاران کسب و کار دست به تحقیقات زده و به کمپین هکری که مقام‌ها مشکوک به دست داشتن دولت روسیه در آن هستند، پاسخ دهند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا امشب و فردا صبح نشست‌هایی برگزار می‌کند و طی روزهای آتی هم یک نشست عالی‌رتبه بین آژانس‌ها برگزار می‌شود.

یک گروه از سناتورهای آمریکایی دموکرات و جمهوریخواه از جمله اعضای کمیسیون تجارت سنا در نامه‌ای به مدیران اف‌بی‌آی و آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری خواستار توضیح آنها درباره گستردگی این حملات شدند.

روز یکشنبه خبرگزاری رویترز به نقل از منابع گزارش داد، هکرهایی با حمایت یک دولت خارجی به ایمیل‌های داخلی وزارت خزانه‌داری آمریکا و آژانسی در وزارت تجارت آمریکا که درباره سیاست اینترنت و ارتباطات از راه دور تصمیم‌گیری می‌کند، نفوذ کرده‌اند.

شرکت فناوری سولارویندز (SolarWinds) که سنگ بنای اصلی هکرها بود، اعلام کرد حداکثر ۱۸ هزار مشتری آن یک به روزرسانی نرم‌افزاری مشکل‌دار را بارگیری کرده‌اند که به هکرها اجازه داد تقریباً ۹ ماه بدون متوجه شدن مشاغل و آژانس‌ها جاسوسی کنند.

این سناتورهای آمریکایی در نامه خودشان از جمله لیستی از آژانس‌های فدرال را خواستند که طرف قرارداد سولارویندز بودند و در معرض حملات هکری قرار گرفتند.

رابرت اوبراین به سرزمین‌های اشغالی و فرانسه سفر کرده اما توقف در ایتالیا، آلمان، سوئیس و بریتانیا را لغو کرد. یک منبع مطلع گفت که این مشاور امنیت ملی آمریکا از روز شنبه برنامه سفرهایش را در اروپا دنبال می‌کند. او در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو و در سفر به فرانسه با امانوئل ماکرون دیدار داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر