کد خبر: 97734
A

رئیس بعدی موساد کیست؟

بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه ۲۵ آذر اعلام کرد که «دال» را به عنوان رئیس جدید موساد، سازمان جاسوسی و ماموریت‌های ویژه اسرائیل انتخاب کرده است.

رئیس بعدی موساد کیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه ۲۵ آذر اعلام کرد که «دال» را به عنوان رئیس جدید موساد، سازمان جاسوسی و ماموریت‌های ویژه اسرائیل انتخاب کرده است.

«دال» تاکنون معاون موساد بوده و قرار است از ماه خرداد سال ۱۴۰۰، در پایان دوران پنج ساله ریاست یوسی کوهن، جایگزین وی شود.

بنیامین نتانیاهو با تجلیل از «دال» گفته است که او یکی از مجرب‌ترین مهره‌های موساد است که برای نشستن بر کرسی ریاست این سازمان لیاقت تمام از خود نشان داده و این پست «حق» اوست.

رسانه‌های اسرائیل اعلام کرده‌اند که بعد از تصویب نهایی گزینش «دال» از سوی کمیسیون ویژه نظارت بر انتصابات مقامات ارشد و حساس، موسوم به کمیسیون «گلدبرگ»، ممکن است نام و چهره وی رسانه‌ای شود.

بر اساس این گزارش‌ها، یوسی کوهن «دال» را برای ریاست موساد به بنیامین نتانیاهو پیشنهاد کرده است.

از فحوای گزارش‌های متعدد رسانه‌های اسرائیلی چنین برمی‌آید که آنها با «دال» آشنایی دیرینه دارند.

این رسانه‌ها گفته‌اند که «دال» به ویژه در کارنامه طولانی خود در این سازمان، در فعال کردن جاسوسان موساد در جهان تخصص داشته است. او فعالیت در امور امنیتی را از واحد کوماندویی موسوم به «سه‌یرت متکال» در ارتش آغاز کرده است.

رم بن‌باراک، مقام پیشین موساد که در حال حاضر سیاستمدار حزب «یش آتید» است، به رسانه‌ها گفته است که «دال» «پسری فوق‌العاده با تجارب عملیاتی غنی است و بنیامین نتانیاهو بهترین فرد را منصوب کرده است».

انتشار خبر انتصاب «دال» به ریاست موساد بلافاصله به درگیری جدیدی میان بنیامین نتانیاهو با بنیامین گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، منجر شد.

آقای گانتس اعلام کرد که از این انتصاب «بی‌خبر» مانده و آن را از رسانه‌ها شنیده است. این در حالی است که در ائتلاف دولت کنونی اسرائیل، آقای گانتس پست «نخست وزیر جایگزین» را نیز در دست دارد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، وزیر دفاع سریعا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو به این رفتار او به شدت اعتراض کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر