کد خبر: 98322
A

مقتدی صدر: عراق قربانی منازعات آمریکا و ایران شده است

پس از حمله راکتی روزهای اخیر به منطقه سبز بغداد، که آمریکا آن را به شبه‌نظامیان شیعه نزدیک به ایران نسبت داد، مقتدی صدر، روحانی برجسته شیعه عراقی به ایران و آمریکا نسبت به درگیرشدن در بغداد هشدار داد.

مقتدی صدر: عراق قربانی منازعات آمریکا و ایران شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از حمله راکتی روزهای اخیر به منطقه سبز بغداد، که آمریکا آن را به شبه‌نظامیان شیعه نزدیک به ایران نسبت داد،  مقتدی صدر، روحانی برجسته شیعه عراقی به ایران و آمریکا نسبت به درگیرشدن در بغداد هشدار داد.

خبرگزاری شینهوا به نقل از توییتی از مقتدی صدر نوشت: «عراق قربانی منازعات آمریکا و ایران شده است و تحت تأثیر بسیار قرار گرفته است. بنابراین، من از ایران می‌خواهم که خود را از درگیری در عراق خارج کند و به اشغالگر (ایالات متحده) هم نسبت به ادامه درگیری هشدار می‌دهم. ...» او در ادامه تأکید کرد که عراق و عراقی‌ها طرف درگیری نیستند.

در همین رابطه، مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق به دو زبان عربی و کردی در حساب کاربری توییتر خود نوشت :«دولت عراق، مسئول برقراری امنیت در کشور است و تلاش می‌کند اعتماد مردم به دستگاه‌های امنیتی و نظامی را برگرداند.» او در ادامه تاکید کرد در صورت لزوم آماده هرگونه رویارویی است.


منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر