کد خبر: 98560
A

ترامپ در ۳ هفته سرنوشت‌ساز چه نقشه ای در سر دارد/ آیا جنگی در راه است؟

ترامپ که هنوز حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشده، راه‌های زیادی را برای باقی ماندن در قدرت تست کرده است. از انتشار اسناد تقلب انتخاباتی و انتشارفساد مالی جو بایدن در رابطه با تجارت او با اوکراین و چین تا تلاش برای زیرسوال بردن آرای پستی. حالا اما دو راه دارد یا جنگ یا رای سنا

ترامپ در ۳ هفته سرنوشت‌ساز  چه نقشه ای در سر دارد/ آیا جنگی در راه است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ترامپ که هنوز حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشده، راه‌های زیادی را برای باقی ماندن در قدرت تست کرده است. از انتشار اسناد تقلب انتخاباتی و انتشارفساد مالی جو بایدن در رابطه با تجارت او با  اوکراین و چین تا تلاش برای زیرسوال بردن آرای پستی. حالا اما دو راه دارد یا جنگ یا رای سنا 

اما آیا همه راه ها برای باقی ماندن ترامپ در قدرت بسته است؟ هنوز نه!

قانونی در ایالات متحده وجود دارد که می تواند شرایط را به نفع او تغییر دهد. قانون برقراری حکومت نظامی که در شرایط بسیار ویژه رخ می دهد.

مثلا اگر آمریکا در با یک حادثه تروریستی بزرگ از جنس یازدهم سپتامبر روبرو شود و یا جنگی فراگیر، همه ۵۰ ایالت این کشور را ناامن کند، آنگاه رئیس جمهور می تواند به استناد قوانین مربوط به شرایط خاص جنگی، همه قوانین دیگر مرتبط را به حالت تعلیق درآورده و تا برقراری شرایط عادی، حضور خود را در کاخ سفید تداوم بخشد.

چنین اتفاقی البته برای ترامپ ساده نیست. شاید برای همین است که براساس روایت رسانه های امریکایی، او به طور مداوم با مشاوران خود برای تحقق این امر تشکیل جلسه می دهد.

برخی پیش بینی می کنند که ترامپ ممکن است یک بحران تروریستی را در کشورش موجب شود یا اینکه شرایطی را ایجاد کند که براساس آن، آمریکا وارد یک جنگ نظامی شود. جنگی که البته باید ۵۰فرماندار ایالات آمریکا را راضی کند که همگی به اتفاق اعلام وضعیت اضطراری کرده و از به ترامپ مجوز دهند، حکومت نظامی برقرار کند.

ایران یا کره شمالی، می تواند گزینه هایی در دسترس برای ترامپ به شمار آید تا با راه اندازی یک جنگ ناگهانی، امنیت آمریکا را با ایجاد ترس از حمله خارجی متشنج کند

چنین اقدامی البته بی سابقه است. آخرین بار در نیمه قرن نوزدهم یک رئیس جمهور آمریکا در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب شرکت نکرده و پس از آن، همیشه انتقال قدرت در ایالات متحده همراه با آرامش بوده است.

اما از یاد نبریم که دونالد ترامپ همواره خود را رئیس جمهوری متفاوت معرفی کرده است که خارج از قواعد مرسوم سیاسی عمل می کند. پس شاید بعید نباشد که او به دنبال بحران سازی برای کشورش تنها برای چند روز حضور بیشتر در قدرت باشد.

ایران یا کره شمالی، می تواند گزینه هایی در دسترس برای او به شمار آید تا با راه اندازی یک جنگ ناگهانی، امنیت آمریکا را با ایجاد ترس از حمله خارجی متشنج کند.

حملات تروریستی کریسمس که دیروز در "نشویل" آمریکا رخ داد می‌تواند شروعی برای این عملیات روانی باشد.

او سه هفته فرصت دارد تا بهانه ای برای این حربه خود بیابد. سه هفته نفس‌گیر برای همه آنها که می خواهند پایان ترامپ را با کمترین هزینه شاهد باشند.هر چند چشم امیدی هم به سنا و عملکرد پنس دارد. شاید رای مایک پنس بتواند او را رئیس جمهور کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر