کد خبر: 98750
A

انفجار در فرودگاه عدن همزمان با ورود اعضای کابینه دولت «منصور هادی» با بیش از ۳۰ کشته و زخمی

منابع خبری از شنیده‌شدن وقوع انفجارها و صدای تیراندازی در فرودگاه بین‌المللی عدن به‌محض فرود هواپیمای حامل اعضای کابینه دولت انتقالی جنوب به این فرودگاه خبر دادند.

انفجار در فرودگاه عدن همزمان با ورود اعضای کابینه دولت «منصور هادی» با بیش از ۳۰ کشته و زخمی

به گزارش دیده بان ایران؛ سالن انتظار فرودگاه یمن به‌محض ورود اعضای کابینه جدید دولت انتقالی جنوب (وابسته به ائتلاف سعودی) که از ریاض عازم عدن بود، هدف انفجار و تیراندازی قرار گرفت که در جریان آن چندین نفر کشته و یا زخمی شدند.

منابع خبری گزارش دادند که در این حمله و بر اساس گزارش‌های اولیه 5 نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند. خبرگزاری رویترز به‌نقل از یک منبع امنیتی شمار تلفات این انفجارها را دست‌کم 5 نفر کشته و دهها زخمی اعلام کرد.

شبکه خبری المیادین از وقوع سه انفجار پی‌درپی در فرودگاه عدن خبر داد. این شبکه خبری به‌نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی شمار تلفات این انفجارها را بیش از 30 کشته و زخمی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، یک فروند هواپیمای حامل اعضای کابینه جدید دولت انتقالی جنوب در فرودگاه عدن به زمین نشست که پس از ورود اعضای دولت جدید به محوطه فرودگاه، درگیری‌های شدید و انفجارها فرودگاه عدن را به لرزه در آورد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در پی این انفجار نخست وزیر دولت انتقالی جنوب و اعضای کابینه وی به قصر «المعاشیق» منتقل شدند. خبرنگار العربیه در این باره گزارش داد که هنگام انفجار در سالن انتظار فرودگاه، اعضای کابینه داخل هواپیما بودند و آسیبی ندیدند.

نخست وزیر دولت در تبعید یمن نیز پس از این انفجارها در توئیتی اعلام کرد که همه اعضای کابینه در سلامت کامل به‌سر می‌برند و حالشان خوب است.

برخی منابع به الجزیره قطر اعلام کردند که در لحظه وقوع حمله تمامی اعضای کابینه داخل هواپیما بودند جز وزیر دفاع که به عدن سفر نکرده است.

در پی این انفجار و تیراندازی‌ها نیروهای امنیتی اطراف فرودگاه را بستند. گفته می‌شود که این انفجارها بر اثر شلیک گلوله‌های خمپاره از مناطق نزدیک به فرودگاه رخ داده است.

 

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر