کد خبر: 98805
A

یک فرمانده مهم طالبان کشته شده است

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ جنگجوی گروه طالبان از جمله یک فرمانده مهم آنها در استان های فراه و هلمند این کشور کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند.

یک فرمانده مهم طالبان کشته شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ جنگجوی گروه طالبان از جمله یک فرمانده مهم آنها در استان های فراه و هلمند این کشور کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند.

 

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع افغانستان امروز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این افراد توسط هواپیماهای جنگی ارتش در شهرستان ناوه استان هلمند هدف قرار گرفته و کشته شدند.

 

در اطلاعیه آمده است که در این حمله ۲۸ تن از اعضای این گروه از جمله یک فرمانده مهم آنها به نام مولوی سعید کشته و ۱۰ نفر از آنها نیز زخمی شدند.

 

براساس اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان همچنین جنگجویان طالبان شب گذشته در شهرستان بالابلوک و روستای برنگ‌توت مرکز استان زمان هدف حمله قرار گرفتند که قصد حمله بر نیروهای دولتی را داشتند.

 

وزارت دفاع افغانستان افزوده است که در این حمله نیز ۲۶ جنگجوی طالبان کشته و ۱۴ تن دیگر هم زخمی شدند.

 

جنگ در بیش از ۲۰ استان افغانستان بین نیروهای دولتی و گروه طالبان بشدت ادامه دارد و نهادهای امنیتی این کشور باور دارند که طالبان در گرفتن مناطق تحت کنترل دولت شکست خورده اند اما اکنون نیروی خود را بر ترورهای هدفمند در شهرها متمرکز کرده اند.

 

منبع: انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر