کد خبر: 98836
A

آمریکا در بغداد سامانه پدافندی C-RAM را فعال کرد

پایگاه خبری «شفق نیوز» عصر پنجشنبه به نقل از یک منبع امنیتی بدون ذکر نام نوشت: سامانه پدافندی جدید از نوع C-RAM امروز در پایگاه ویکتوری آمریکا (در نزدیک فرودگاه بغداد) فعال سازی شد و این سامانه مانند سامانه مستقر در سفارت آمریکا است که در منطقه «سبز» در مرکز بغداد واقع است.

آمریکا در بغداد سامانه پدافندی  C-RAM را فعال کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پایگاه خبری «شفق نیوز» عصر پنجشنبه به نقل از یک منبع امنیتی بدون ذکر نام نوشت: سامانه پدافندی جدید از نوع C-RAM امروز در پایگاه ویکتوری آمریکا (در نزدیک فرودگاه بغداد) فعال سازی شد و این سامانه مانند سامانه مستقر در سفارت آمریکا است که در منطقه «سبز» در مرکز بغداد واقع است.

به گفته کارشناسان نظامی، سامانه «C-RAM» برای مقابله با گلوله‌های خمپاره و راکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیروهای  آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی از جمله «پاتریوت و C-RAM» را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

منطقه «سبز» در مرکز بغداد که تعدادی از دفاتر و سازمان ها و آژانس های کشورهای خارجی و سفارت آمریکا و همچنین برخی ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا قرار دارد، اخیرا شاهد حمله راکتی بود و شلیک این راکت‌ها و واکنش سامانه‌های موشکی سفارت آمریکا به آن، مردم را نگران کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر