کد خبر: 98840
A

پرواز هواپیماهای بمب افکن مافوق صوت «B 1» در غرب الأنبار عراق

یک منبع امنیتی عراق امروز پنج‌شنبه گفت که هواپیماهای «B 1» آمریکا به همراه چند پهپاد به صورت گسترده بر فراز القائم واقع در غرب الأنبار تا عمق سوریه به پرواز درآمدند.

پرواز هواپیماهای بمب افکن مافوق صوت «B 1»  در غرب الأنبار عراق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک منبع امنیتی عراق امروز پنج‌شنبه گفت که هواپیماهای «B 1» آمریکا به همراه چند پهپاد به صورت گسترده بر فراز القائم واقع در غرب الأنبار تا عمق سوریه به پرواز درآمدند.

این منبع در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» افزود که هنوز علت پرواز این جنگنده‌های آمریکایی بر فراز این مناطق که تحت سیطره نیروهای امنیتی عراق قرار دارد، مشخص نیست.

به گفته این منبع، فرماندهی امنیتی مستقر در بخش غربی استان الأنبار نیز اطلاعی از این تحرکات نیروی هوایی آمریکا ندارد.

او افزود که جنگنده‌های آمریکایی در حال اجرای عملیات شناسایی در شهرهای الأنبار هستند و هنوز انگیزه‌های واقعی نیروهای آمریکایی از این پروازها مشخص نیست.

اخیرا «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمانی عراق با اشاره به اینکه عراق توافقنامه امنیتی با آمریکا برای حفاظت از حریم هوایی خود امضا کرده بود، گفت که آمریکا بارها این توافقنامه را نقض کرده و پهپادهای آن اهداف امنیتی برخی سازمان‌ها و گروه‌ها از جمله الحشد الشعبی و الحشد العشایری را هدف حمله قرار داده و باعث شهادت شماری از نیروهای آن‌ها شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر