کد خبر: 99122
A

رویترز: آژانس امروز درباره فعالیت غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران به شورای حکام گزارش می‌دهد

یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد مدیرکل آژانس امروز اعضا را در جریان جدیدترین تحولات غنی‌سازی هسته‌ای ایران قرار می‌دهد

رویترز: آژانس امروز درباره فعالیت غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران به شورای حکام گزارش می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کرد که مدیرکل آژانس در صدد است امروز (دوشنبه) اعضای شورای حکام آژانس را در جریان جدیدترین تحولات غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت امروز (دوشنبه) از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد خبر داد و گفت: «از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد».

یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در واکنش به این خبر گفت: «بازرسان آژانس بر فعالیت‌ها (غنی‌سازی) در تأسیسات غنی‌سازی سوخت فردو نظارت داشته‌اند. طبق اطلاعات، رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس اواخر امروز (دوشنبه) قرار است گزارشی را به کشورهای عضو آژانس ارائه دهد».

ربیعی پیش از این علاوه بر اطلاع‌رسانی درباره آغاز فرایند غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تأکید کرده بود که فعالیت‌های غنی‌سازی ایران به آژانس اطلاع‌رسانی شده است.

وی در این خصوص توضیح داد: «کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است.»

چند روز پیش، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرده بود که ژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام اطلاع داد که ایران در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۹) نامه‌ای ارسال کرده و در آن از قصد خود برای تولید اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد در فردو را در راستای طرح مجلس ایران اعلام کرده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر