کد خبر: 99250
A

تشکیل جلسه شورای امنیت ملی کره جنوبی برای رسیدگی به توقیف نفتکش در ایران/ دولت سئول موضوع را بسیار جدی گرفته است

در پی توقیف یک شناور متعلق به کره جنوبی در خلیج فارس، رئیس جمهور این کشور دستور برگزاری گفت وگوهای بین سازمانی برای رسیدگی به مسئله را صادر کرد. همچنین شورای امنیت ملی کره برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

تشکیل جلسه شورای امنیت ملی کره جنوبی برای رسیدگی به توقیف نفتکش در ایران/ دولت سئول موضوع را بسیار جدی گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ در پی توقیف یک شناور متعلق به کره جنوبی در خلیج فارس، رئیس جمهور این کشور دستور برگزاری گفت وگوهای بین سازمانی برای رسیدگی به مسئله را صادر کرد. همچنین شورای امنیت ملی کره برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی دستور برگزاری گفت‌وگوهای بین سازمانی در دولت را برای رسیدگی به موضوع توقیف نفتکش کره ای در تنگه هرمز توسط نیروهای ایرانی صادر کرده است.

کانگ مین، سوک سخنگوی ریاست جمهوری کره با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که دفتر امنیت ملی کره جنوبی نیز روز سه شنبه به رئیس جمهور درباره این موضوع اطلاعاتی داده و سپس رئیس جمهور دستوراتی را برای رسیدگی به مسئله توقیف نفتکش صادر کرده است.

در همین راستا، مون جائه این از دفتر امنیت ملی خواسته است تا از نزدیک با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط جهت بررسی نحوه واکنش به این موضوع تعامل داشته باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری کره همچنین خاطر نشان کرد که دولت سئول موضوع توقیف نفتکش کره ای را بسیار جدی گرفته است و وزارت خارجه، وزارت دفاع و وزارت اقیانوس‌ها و ماهیگیری این کشور طی دو روز گذشته نشست های اضطراری در این زمینه برگزار کرده اند.

کانگ در ادامه گفت که دولت کره جنوبی در حال رایزنی درباره اقدامات هماهنگ از طریق نشست هایی با مشارکت دفتر امنیت ملی، سرویس اطلاعات ملی و وزارتخانه‌های مرتبط است.

بنابر این گزارش، شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز روز سه‌شنبه با وزارتخانه های مربوطه برای بررسی واکنش‌های احتمالی به موضوع توقیف نفت‌کش این کشور توسط ایران در تنگه هرمز تشکیل جلسه داده است.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر