کد خبر: 99904
A

نیوزویک مدعی شد: ایران به حوثی‌ها پهپادهای جدید «انتحاری» داده است

نشریه آمریکایی نیوزویک در یک گزارش اختصاصی مدعی شد که ایران به تازگی برای شورشیان حوثی در یمن پهپادهای «انتحاری» از نوع «شاهد-۱۳۶» فرستاده است.

نیوزویک مدعی شد: ایران به حوثی‌ها پهپادهای جدید «انتحاری» داده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشریه آمریکایی نیوزویک در یک گزارش اختصاصی مدعی شد که ایران به تازگی برای شورشیان حوثی در یمن پهپادهای «انتحاری» از نوع «شاهد-۱۳۶» فرستاده است.

نیوزویک روز چهارشنبه، ۲۴ دی، نوشت که تصاویر دیده‌شده توسط این نشریه و تأییدشده توسط یک متخصص که فعالیت‌های ایران را در منطقه دنبال می‌کند، حاکی است جمهوری اسلامی پهپادهای «شاهد-۱۳۶» را به منطقه تحت کنترل انصارالله (حوثی‌ها) در استان الجوف در شمال یمن فرستاده است.

این کارشناس که نخواسته نامش فاش شود به نیوزویک گفت: «آنها به منظور حمله علیه اهداف مختلفی که در بُرد خود دارند، در حال استقرار این هواپیماهای بدون سرنشین و فرستادن شماری از آنها به مناطق جلوتر هستند.»

در روزهای اخیر ایالات متحده تصمیم گرفت تا گروه حوثی‌ها را به «فهرست گروه‌های تروریستی» اضافه کند؛ تصمیمی که قرار است رسماً در روز آخر کاری دولت دونالد ترامپ اعمال شود، یعنی یک روز پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس ‌جمهور منتخب، در ۲۰ ژانویه (یکم بهمن)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر