کد خبر: 10937
A
منصور کمالی

((چشمانی که بر اقداما ت دکتر آخوندی بسته ماند))

گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور دکتر روحانی با مردم ، صرف نظر از اطمینان دولت به بازخورد مثبت مجموع عملکرد دولتمردان در سه و نیم سال اخیر، حاوی یک نقطه اساسی و در خور تامل است که اقدامات وزارت راه و شهرسازی، دست رئیس جمهور را برای ارائه گزارش خدمات دولت فراتر از حد انتظار قرار داده و فارغ از ارزیابی رسمی عملکرد وزرا از سوی ستاد دولت، این ذهنیت را به افکار عمومی تزریق کرده است که آخوندی بی سر و صدا و دور از هیاهوی رسانه ها در مسیر توقعات مردم و نظام گام برداشته است.

((چشمانی که بر اقداما ت دکتر آخوندی بسته ماند))

گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور دکتر روحانی با مردم ، صرف نظر از اطمینان دولت به بازخورد مثبت مجموع عملکرد دولتمردان در سه و نیم سال اخیر، حاوی یک نقطه اساسی و در خور تامل است که اقدامات وزارت راه و شهرسازی، دست رئیس جمهور را برای ارائه گزارش  خدمات دولت فراتر از حد انتظار قرار داده و فارغ از ارزیابی رسمی عملکرد وزرا از سوی ستاد دولت، این ذهنیت را به افکار عمومی تزریق کرده است که آخوندی بی سر و صدا و دور از هیاهوی رسانه ها در مسیر توقعات مردم و نظام گام برداشته است.

با وجود همه انتقاداتی که از سوی مخالفان دولت به وقایع پسابرجام صورت گرفته و مشکلات ده ساله ای نظیر گور خوابی و حقوق های آنچنانی و ... را تنها به پیشانی دولت تدبیر کوبیده اند وزارت راه در سکوتی شیرین و بی توجه به تبلیغات  تنش طلبانه مخالفان داخلی و خارجی برجام، مسیر دفاع و تامین منافع مردم را در پیش گرفته و از مسیر برجام به تنظیم قرار دادهایی کم نظیر مانند خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از ایر باس،  ۱۰۰ فروند از بوئینگ و ۲۰ فروند از ای تی آر و افتتاح پروژه ها و اجرا تعهدات بعضا غیر کارشناسی دولت قبل اقدام کرده است که حتی منتقدان نیز نتوانسته اند تا کنون شبهه و سوالی برای غیر واقعی بودن آن طرح نمایند.

حال در چنین شرایطی، برخی از نمایندگان مجلس که  با در دست داشتن بیرق وکالت مردم، توقعات صنفی، حزبی و یا حتی شخصی خود را پیگیری می کنند یا آنکه واقعا دلسوز مردم و نظام هستند ، هنوز در راهروهای مجلس به دنبال جمع آوری  امضا از سایر نمایندگان برای استیضاح وزیر کم حاشیه اما فعال راه و شهرسازی هستند تا در ماههای پایانی خدمتگزاری دولت یازدهم، وزارت خانه عریض و طویل راه و شهر سازی را که حداقل ۱۴ شرکت بزرگ ملی و قریب ٣٠معاونت را در زیر مجموعه دارد، بلا صاحب گذاشته و عملا روند خدمت رسانی به مردم را با بحران مواجه سازند و از سوی دیگر هر انسان عاقل و منصفی نیز می داند که با رفتن وزیر فعلی، گره ای از مشکلات احتمالی و یا بهتر است بگوییم بهانه تراشی های  هدفمند در این حوزه باز نخواهد شد چرا که 

دیگر زمان برای وزیر بعدی کاملا تنگ و تمام شده است. 

حال سوالی که مطرح می شود این است که این پیگیران استیضاح و مخالفان دولت  با چه هدفی، وجود اشتباهات فردی منجر به  حادثه ای مانند قطار تهران _ تبریز _ مشهد را به کل سیستم وزارت راه و شهرسازی و نا کارآمدی دولت  نسبت می دهند و در پی آنند تا در اندک زمانی باقی مانده به پایان کار دولت، بحران خود ساخته را به بدنه دولت ، اعتبار دولت تدبیر و امید و منافع مردم تحمیل کنند ؟

منتقدان،نمایندگان  محترم پیگیر استیضاح  مجلس  ،  سایت ها  ، خبرگزاریها و شبکه های مجازی  دلواپس و رقیب دولت  ،مردم انتظار دارند  تا چشمانشان را بر اقدامات فنی، منطقی و خالصانه وزیر راه و شهرسازی در سال های اخیر نبندند   و ملاک قضاوت را مجموع اقدامات سیاه و سفید در یک حوزه قرار دهید  تا آنکه عینک خود را برای دیدن دود سیاه و آتش کم سویی که در زمین و دریا و هوای پهنه گسترده ایران اسلامی هر از گاهی به فضا بر می خیزد تنظیم کنند که البته در جوامع انسانی ناگزیر خواهد بود.

یادداشت منصور کمالی مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر