کد خبر: 16362
A
سعید احمدی

منافع استان خوزستان، باید اولین اولویت ما باشد

چرا در سال 89 به قراراد ننگین فوق که سند و منشا غارت هورالعظیم بود، اعتراضی ننمودید!! و دولت مهرورز وقت را به تدبیر مندی دعوت نکردید؟ حضرت آیت الله، آیا می دانید همین دولتی که حضرتعالی به بی تدبیری متهم می کنید، به دستور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست(خانم ابتکار) دستور پلمب شدن پروژه فوق را بدلیل نداشتن پیوست زیست محیطی صادر نمود و اکنون که با حضرتعالی و دیگر مخاطبان عزیز خود صحبت می کنم، در 70 درصد هورالعظیم آب جریان دارد؟

منافع استان خوزستان، باید اولین اولویت ما باشد

دیده بان ایران - سعید احمدی: در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله فرحانی، مصاحبه ای از ایشان به تاریخ 1 اسفند 1395، به نقل از خبرگزاری فارس- استان خوزستان درج شده است که هنگام مراجعه به سایت نقل کننده (خبرگزاری فارس)، متوجه می شویم، خبر از روی سایت خبرگزاری فارس برداشته شده است.

در متن مصاحبه، به نقل از آیت الله  به موارد متعددی اشاره شده است که حداقل دو مورد از مباحث اشاره شده توسط ایشان جای تامل و مداقه دارد.

قسمت اول-  ایشان در بخشی از مصاحبه عنوان نموده اند:

" وضعیت فعلی خوزستان، مظهر بی تدبیری دولت تدبیر و امید است" 

با عنایت به مورد فوق الذکر، چند نکته جهت روشن شدن ابعاد ماجرا و تدقیق در امور به سمع و نظر حضرت ایشان و مخاطبان خود میرسانم:

1- در باب اتفاقات اخیر خوزستان و مهمان و میراث شوم سالیان دور استان خوزستان(ریزگردها) همگی می دانیم، گرد و خاک محصول امروز و دیروز  فجایع زیست محیطی در استان خوزستان نیست و تمامی دولت ها در آنچه که امروز بَر سَر استان خوزستان آمده، مقصر می باشند و خطا کار هستند. اما اگر بخواهیم بررسی کنیم که وضعیت شاخص های محیط زیستی در استان خوزستان چه زمانی رو به وخامت رفتند و در چه زمانی پروژه های صنعتی بدون توجه به پیوست زیست محیطی به اجرا در آمدند، مخاطبان خود و حضرت آیت الله را به سند نابودی هور العظیم که در سال 89 توسط وزارت نفت به صدارت آقای رستم قاسمی توسط شرکت "نفت و گاز پرشیا" منعقد شد، ارجاع می دهم. قراردادی که بر اساس مفاد آن 7520 هکتار از زمین های هور العظیم جهت اکتشاف و حفاری به دست شرکت های "نفت و گاز پرشیا" و "متن" سپرده شد و تمامی زمین های تالاب هورالعظیم خشک جهت استحصال نفت خشک شدند و هور العظیم که نماد زندگی و طراوت مردم آن منطقه و استان خوزستان بوده، تبدیل به کانون ریز گرد شد.

حضرت آیت االله، حضرتعالی که دولت تدبیر و امید را به بی تدبیری متهم می کنیم، چرا در سال 89 به قراراد ننگین فوق که سند و منشا غارت هورالعظیم بود، اعتراضی ننمودید!! و دولت مهرورز وقت را به تدبیر مندی دعوت نکردید؟آیا می دانید همین دولتی که حضرتعالی به بی تدبیری متهم می کنید، به دستور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست(خانم ابتکار) دستور پلمب شدن پروژه فوق را بدلیل نداشتن پیوست زیست محیطی صادر نمود و اکنون که با حضرتعالی و دیگر مخاطبان عزیز خود صحبت می کنم، در 70 درصد هورالعظیم آب جریان دارد؟

امیدوارم منافع و حیات دائمی استان خوزستان فدای نگرش های سیاسی و جناحی نشود، چرا که وضعیت استان خوزستان می بایست در همه احوالات برای کارشناسان و نخبگان استان در اولویت قرار گیرد و بخاطر طرفداری از یک جریان خاص! چشم بر اجحافاتی که در حق منابع طبیعی استان زرخیز خوزستان رفته است، نبندیم.

2- حضرت آیت الله، در کدام دولت، طرح انتقال آب بهشت آباد  و طرح انتقال 600 میلیون متر مکعب از رودخانه زهره تصویب شد؟ آیا می دانید، در دولت قبل جاده های بسیار زیادی را میان تن رنجورِ "هورالعظیم" عبور دادند و اکنون امکان برگشت به وضعیت ما قبل عبور جاده ها وجود ندارد؟ براستی چرا آن زمان به دولت قبل نتاختید و دولت را به اتخاذ تدبیر دعوت ننمودید؟

آیا مطلع هستید، در همین دولت تدبیر و امید که حضرتعالی وضعیت امروز استان خوزستان را به بی تدبیری او نسبت می دهید، برای نخستین بار حقابه تالاب ها و رود خانه های استان تصویب شده است؟

قسمت دوم-  در جای دیگری از مصاحبه ای که خبرگزاری مبدا آن را از روی سایت خود حذف نموده است!!، فرموده اید:

" ایشان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان و درخواست نمایندگان خوزستانی مجلس خبرگان از شخص استاندار مبنی بر تنظیم جلسه با رئیس جمهور گفت: متاسفانه درخواست نمایندگان خبرگان عملی نشد و در جواب گفتند سفر رئیس جمهور پروژه‌محور است.

آیت الله فرحانی هدف از تشکیل جلسه علماء و نمایندگان مجلس خبرگان خوزستان با رئیس جمهور بررسی کارشناسی و علمی مسائل و مشکلات استان و شفاف کردن برخی امور با شخص رئیس جمهور عنوان کرد "

 - در ابتدای امر، به عنوان یک شهروند خوزستانی از حضرتعالی که پیگیر حل مشکلات استان خوزستان هستید، کمال تشکر و قدردانی را دارم. اما بنده به عنوان یک شهروند نگران و در عین حال پیگیرِ مشکلات و منافع استان خوزستان بعد از اطلاع از در خواست جلسه حضرتعالی موضوع را پیگیری نموده و لازم است جهت تنویر افکار عمومی به چند نکته اشاره نمایم:

1- بنده درخواست جلسه حضرتعالی به عنوان نماینده مردم استان خوزستان در مجلس محترم خبرگان را از مسئولان و مدیران استان جویا شدم و بارها و بارها از مقامات مختلف سوال نمودم که هیچکدام از از مدیران و مقامات مسئول استان، از درخواست چنین جلسه ای در سفر ریاست محت

 

رم جمهوری کوچکترین اطلاعی نداشتند!! حال، شایسته است، اگر چنین درخواستی طرح گردیده است، جهت تنویر افکار عمومی، مستندات آن در اختیار خبرگزاری ها و مطبوعات قرار گیرد.

2- در سفر جناب آقای روحانی، حضرت آیت االله جزایری، نماینده محترم ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری از ابتدای سفر ایشان در فرودگاه و تا تشکیل جلسه شورای اداری و نشست تخصصی بررسی ابعاد ریزگردها در استانداری خوزستان همراه ایشان بودند. بی شک در آن سفر، حضرت آیت االله جزایری به عنوان نماینده محترم ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان که  انشالا سایه ایشان بر سر استان خوزستان مستدام باشد، مشکلات استان خوزستان را در کنار استاندار پرتوان و پر تلاش استان خوزستان به سمع و نظر ایشان رسانده اند.

 حضرت آیت الله، حتی اگر درخواست چنین جلسه ای از طرف حضرتعالی طرح گردیده بود! و بدلیل ذیق وقت و همینطور فشردگی سفر رییس جمهور محترم امکان انجام آن جلسه موجود نبود، حضرتعالی می بایست از طریق پدر معنوی استان خوزستان( حضرت آیت الله موسوی جزایری) مشکلات و مطالب مد نظر خود را منتقل می نمودید. 

مگر نه اینکه هدف طرح، بررسی و در نهایت حل مشکلات استان خوزستان مقصود همه اهالی استان خوزستان، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد؟؟ اگر چنین مقصودی مد نظر است، چه تفاوتی دارد، بیان مشکلات از طریق چه فردی و یا اینکه چه تریبونی صورت پذیرد؟

در انتها می بایست برای تمامی شهروندان استان، حل مشکلات خوزستان  که محصول انباشت بی توجهی ها به محیط زیست طبیعی و ... در سالیان متوالی  می باشد، در اولویت قرار گیرد. تریبون هایی که برای مطرح کردن، بررسی کردن و حل مشکلات عدیده استان خوزستان فراهم می آیند، نمی بایست محلی برای مطرح کردن خود، تخریب دولت و یا حمایت از یک جریان سیاسی خاص که منافع استان خوزستان را به طور کامل و تام نادیده گرفته بود، قرار گیرد.اگر مهم و اولویت حل مشکل و یا انتقال مطالبات بحق مردم استان خوزستان است، نمی بایست مهم باشد که این انتقال مطالبات از طریق چه فردی صورت پذیرد، در عین توجه به این موضوع که  در حال حاضر افرادی اصلح تر از نماینده محترم ولی فقیه و همچنین استاندار محترم خوزستان برای پیگیری، حل و انتقال این مطالبات وجود نداشته باشد.

سعید احمدی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر