کد خبر: 20716
A
بازنشر

نظر اسماعیل دوستی درخصوص پرونده املاک نجومی

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران در گفت و گویی خواستار برخورد قضایی با کسانی شد که املاک نجومی را دریافت کرده ان شد : قضیه املاک نجومی باید روشن و شفاف به رسانه ها منتقل شود. رسانه‌ها را می‌توان به چراغی بالای سر دستگاه‌های دولتی و کلا حکومت تشبیه کرد. اگر رسانه‌ها نباشند اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد و هر حکومتی که رسانه‌ها ر تقویت نکند بدون شک نمی‌تواند بقا داشته باشد. در حقیقت بقای هر حکومتی اول به مردم آن کشور است و در مرحله بعد تقویت رسانه‌ها.

نظر اسماعیل دوستی درخصوص پرونده املاک نجومی

دیده بان ایران: چندی پیش اسماعیل دوستی گفت و گویی را با رسانه ها در خصوص برخورد با فساد انجام داده بود. دیده بان ایران با توجه به مطرح شدن پرونده املاک نجومی این گفت و گو را که در 22 آبان ماه با پایگاه خبری رویداد 24 انجام شده بود بازنشر کرده است:

اسماعیل دوستی  عضو شورای شهر تهران در گفت و گویی خواستار برخورد قضایی با کسانی شد که املاک نجومی را دریافت کرده اند : قضیه املاک نجومی باید روشن و شفاف به رسانه ها منتقل شود.  رسانه‌ها را می‌توان به چراغی بالای سر دستگاه‌های دولتی و کلا حکومت تشبیه کرد. اگر رسانه‌ها نباشند اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد و هر حکومتی که رسانه‌ها ر تقویت نکند بدون شک نمی‌تواند بقا داشته باشد. در حقیقت بقای هر حکومتی اول به مردم آن کشور است و در مرحله بعد تقویت رسانه‌ها.

 

دوستی در ادامه در پاسخ به این پرسش که اگر رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در مبارزه با فساد دارند، چرا شاهد رفتاری دوگانه نسبت به رسانه‌ها هستیم، گفت: من اعتقاددارم اگر همه ما در مجاری قانونی حرکت کنیم، این اتفاق ناگوار هم که افتاد، پیش نمی‌آمد.

 

به اعتقاد وی در ارتباط با املاک نجومی اگر اجازه می‌دادیم سازمان بازرسی کل کشور پروسه بررسی خود را کامل می‌کرد، آنچه رخ می‌داد بهتر از امروز بود. در همان مراحل اولیه چندین بار تذکر دادم که موضوعات را سیاسی نکنید.

 

به گفته وی متأسفانه عده‌ای دوست دارند موضوعات اجتماعی، سیاسی شود تا خودشان به اهداف و خواسته‌هایشان برسند. اما نباید اجازه دهیم که بررسی فساد و موضوعات اجتماعی وارد فضای سیاسی شوند.

 

آیا شما مخالف انتشار اسناد املاک نجومی هستید گفت: من  نمی‌گویم که مخالف انتشار اسناد املاک نجومی بودم، اما اگر معماری نیوز قبل از انتشار این اسناد با سازمان بازرسی کل کشور هماهنگی می‌کرد،سازمان با انتشار این اسناد شاید مخالفتی نمی‌کرد. اگر هم سازمان بازرسی کشور بعد از انتشار این اسناد اعلام مخالفت کرد، به دلیل سیاسی شدن این ماجرا بوده است.

 

همچنین وی افزود: چندین بار تذکر داده‌ایم و نامه نوشتیم که یاشار سلطانی مورد تفقد قرار گیرد. شاید در ظاهر سلطانی در انتشار این اسناد اشتباه کرده باشد اما درنهایت، نیت وی نیت بدی نبوده است.

 

او تأکید کرد: من از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنم اگر مورد یاشار سلطانی اگر فقط درباره اسناد املاک نجومی است در مورد آن تجدیدنظر کنند.

 

دوستی همچنین در مورد اینکه اگر این فسادها از سوی رسانه‌ها منتشر نمی‌شد، سرنوشتی شبیه به دیگر فسادهای مالی فراموش شده عقیم باقی می‌ماند، گفت: این موضوع را نمی‌توان صراحتاً پاسخ داد چون؛ سازمان بازرسی کشور در مناطق مختلف مستقر شده بود، به‌خصوص در سازمان املاک. اما از نتیجه گزارش ما هیچ اطلاعی نداشته‌ایم. اگر سازمان بازرس کشور مدارک را بررسی می‌کرد و به اطلاع شهرداری می‌رساند و در ادامه با پاسخگویی شهرداری مواجه می‌شدیم، نتیجه‌ای بسیار مناسب‌تر به ثمر می‌رسید.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر