کد خبر: 53462
A

اشتباه استراتژیک شورای شهر پنجم

در فروردین امسال خطاب به اعضای محترم شهر تهران مطلبی نوشتم که گویی مورد توجه اعضای محترم شورای شهر تهران قرار نگرفت. پیش از این در انتخاب آقای نجفی برای شهرداری تهران هم نظراتم را در کانال شخصی‌ام گذاشته بودم ولی از آنجا که روح تحزب واقعی در جامعه شکل نگرفته اعضای محترم شورا نیز در مسیر مناسبی قرار نگرفتند. هم جناب نجفی و هم اعضای شورا با اشتباهات فاحش بر سر شهر تهران همان آوردند که دیدید بعد از آن هم با انتخاب جناب آقای افشانی و عدم انتصابات مناسب و مسایل مختلف کارآیی چشمگیری که مردم تهران را خشنود کند نداشتیم. تزاحم‌های درونی، انتصابات قبیلگی، عدم شناخت از شهر تهران پرونده مطلوب و قابل دفاعی از شهرداری تهران بر جای نگذاشته است. رفتار و تصمیم غیرقابل توجیه نمایندگان محترم تهران و شورای شهر تهران نیز در مواجهه با قانون بازنشستگی، جریحه‌ای بر افکار عمومی وارد کرد که تا مدتی زدودنی نیست. اینجانب به دلیل سابقه بیست ساله در حوزه وزارت کشور و شهرداری‌ها، انتشار لیست کاندیداهای شهرداری تهران را آشکارسازی عدم کارآمدی شورای شهرتهران می‌دانم. اعضای محترم شورای شهر، با توجه به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری سال هزار و چهارصد، شوربختانه و ناگوارانه باید اذعان کنم که کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم ندادند. لیست منتشره مؤید این است که یا جایگاه شهردار تهران را نشناختید یا شهر تهران را نمی‌شناسید. مردم به کدامین اعتبار دوباره به شما اعتماد کنند و به توانمندی و کارآمدی شما امیدوار باشند. به عنوان یک کارشناس به شما توصیه می‌کنم در دام جریانات ضداصلاحات نیفتید و سهل‌اندیشانه خروج عضوی از شورا را رابرای خود تابو نکنید. مگر در شورا چه می‌گذرد که از ورود چمران و یا عضوی دیگر در هراسید؟! می‌ترسید رسانه ملی هر روز او را چهره کند؟ یا چمران و فردی دیگر از اصول‌گرایان را آنقدر بی‌تقوی و ناشی می‌دانید که بیاید بازی‌تان را به هم بزند؟ با منطقی استوار فردی که بدنه اصلی شهرداری و شورا را می‌شناسد و توانمند برای عملیات اجرایی در این مدت باقیمانده هست را انتخاب کنید. بار دیگر می‌گویم زمان دشمن ما و شماست. با تحلیل‌های غیرواقع‌بینانه شهر را ویران نسازید و بزرگان اصلاحات هم بپذیرند گاهی اشتباهی می‌کنند. ضمن احترام برای همه کاندیداهای محترم به نظرم تنها کسی که در این دوره کوتاه می‌تواند شهر را به سامان کند و رابطه مناسبی با ارکان حاکمیت برای بهبود مسیر ایجاد کند و شهرداری تهران را از بحران خارج کند مهندس محسن هاشمی است

اشتباه استراتژیک شورای شهر پنجم

دیده بان ایران - جهانبخش خانجانی(عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران)  : در فروردین امسال خطاب به اعضای محترم شهر تهران مطلبی نوشتم که گویی مورد توجه اعضای محترم شورای شهر تهران قرار نگرفت. پیش از این در انتخاب آقای نجفی برای شهرداری تهران هم نظراتم را در کانال شخصی‌ام گذاشته بودم ولی از آنجا که روح تحزب واقعی در جامعه شکل نگرفته اعضای محترم شورا نیز در مسیر مناسبی قرار نگرفتند. هم جناب نجفی و هم اعضای شورا با اشتباهات فاحش بر سر شهر تهران همان آوردند که دیدید بعد از آن هم با انتخاب جناب آقای افشانی و عدم انتصابات مناسب و مسایل مختلف کارآیی چشمگیری که مردم تهران را خشنود کند نداشتیم.

تزاحم‌های درونی، انتصابات قبیلگی، عدم شناخت از شهر تهران پرونده مطلوب و قابل دفاعی از شهرداری تهران بر جای نگذاشته است. رفتار و تصمیم غیرقابل توجیه نمایندگان محترم تهران و شورای شهر تهران نیز در مواجهه با قانون بازنشستگی، جریحه‌ای بر افکار عمومی وارد کرد که تا مدتی زدودنی نیست. اینجانب به دلیل سابقه بیست ساله در حوزه وزارت کشور و شهرداری‌ها، انتشار لیست کاندیداهای شهرداری تهران را آشکارسازی عدم کارآمدی شورای شهرتهران می‌دانم. اعضای محترم شورای شهر، با توجه به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری سال هزار و چهارصد، شوربختانه و ناگوارانه باید اذعان کنم که کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم ندادند. لیست منتشره مؤید این است که یا جایگاه شهردار تهران را نشناختید یا شهر تهران را نمی‌شناسید. مردم به کدامین اعتبار دوباره به شما اعتماد کنند و به توانمندی و کارآمدی شما امیدوار باشند. به عنوان یک کارشناس به شما توصیه می‌کنم در دام جریانات ضداصلاحات نیفتید و سهل‌اندیشانه خروج عضوی از شورا را رابرای خود تابو نکنید. مگر در شورا چه می‌گذرد که از ورود چمران و یا عضوی دیگر در هراسید؟!

می‌ترسید رسانه ملی هر روز او را چهره کند؟ یا چمران و فردی دیگر از اصول‌گرایان را آنقدر بی‌تقوی و ناشی می‌دانید که بیاید بازی‌تان را به هم بزند؟

با منطقی استوار فردی که بدنه اصلی شهرداری و شورا را می‌شناسد و توانمند برای عملیات اجرایی در این مدت باقیمانده هست را انتخاب کنید. بار دیگر می‌گویم زمان دشمن ما و شماست. با تحلیل‌های غیرواقع‌بینانه شهر را ویران نسازید و بزرگان اصلاحات هم بپذیرند گاهی اشتباهی می‌کنند. ضمن احترام برای همه کاندیداهای محترم به نظرم تنها کسی که در این دوره کوتاه می‌تواند شهر را به سامان کند و رابطه مناسبی با ارکان حاکمیت برای بهبود مسیر ایجاد کند و شهرداری تهران را از بحران خارج کند مهندس محسن هاشمی است. این شائبه که او را مانند شهردار اسبق دچار مشکلات ارضی و سماوی می‌کنند نیز پیشداوری‌ست و قطعا ایشان باید درایت لازم را برای اینکار داشته باشد و مورد بعدی هم که می‌گویند ممکن است عملکرد ایشان آبروی مرحوم آیت‌الله هاشمی را ملکوک کند نیز سخن درستی نیست.

چه اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی همه آبروی خود را برای مردم گذاشت. ثانیا با درایت و عقلانیتی که در مهندس محسن هاشمی سراغ دارم بعید می‌دانم که نداند در چه گذرگاهی قدم می‌گذارد. بیایید این‌بار اشتباه نکنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر