کد خبر: 85494
A

هزینه پاراسل کیش چقدر است؟

کیش محل انواع تفریح‌های هیجان انگیز و درجه یک است که شما می‌توانید آنها را فقط در کیش و با خرید تور کیش بیابید و تجربه کنید. یکی از بهترین این تفریحات که افراد کمی آن را تجربه کرده‌اند، پاراسل است

هزینه پاراسل کیش چقدر است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیش محل انواع تفریح‌های هیجان انگیز و درجه یک است که شما می‌توانید آنها را فقط در کیش و با خرید تور کیش بیابید و تجربه کنید. این تفریحات که انواع آبی، هوایی و زمین دارد شما را سر ذوق خواهد آورد. غواصی، جت اسکی و قایق‌‌سواری بی‌شک از جذابترین تفریحات کیش هستند اما یکی از بهترین این تفریحات که افراد کمی آن را تجربه کرده‌اند، پاراسل است. هیجانی که این ورزش و تفریح دارد در هیچ تفریح دیگر نیست چرا که ما را به اوج می‌برد. این چترهای رنگی ماموریت دارند تا ۲۰۰ متر ما را در سواحل کیش بالا ببرند و جایی بین آسمان و دریا ما را به ترس و همزمان به هیجان وافر می‎رساند.

1

پاراسل کیش کجاست؟

پاراسل، تفریحی ا‌ست که به صورت حرفه‌ای فقط در کیش انجام می‌شود. در همه سواحل کیش هم نیز امکان پاراسل ‌سواری نیست. بلکه اگر عاشق این کار هستید فقط در محل‌های خاص می‌توانید به دنبال آن بگردید که در ادامه آورده شده است.

 

اسکله تفریحی در خیابان سنایی و خیابان دریا قرار گرفته و یکی از ساحل‌های پرطرفدار کیش است. در محدوده این اسکله، چندین مرکز، بلیط پاراسل می‌فروشند.

 

ساحل دامون، محل حرکت کشتی‌های مسافری و تجاری‌ست و دقیقا در شمال این جزیره قرار دارد. کلوپ سی‌من در این ساحل برای تفریحات دریایی درست شده است. با خرید تور کیش می‌توانید از این جذابیت‌ها لذت ببرید.

2

ساحل سیمرغ، ساحل شنی با دید باز در جنوب شرقی جزیره و نزدیک هتل مارینا (یکی از بهترین هتل های کیش) قرار گرفته و کلوپ ناتیلوس در آن امکانات پاراسل هم دارد.

ساحل مرجان در میدانی به همین اسم، به زیباترین ساحل جزیره معروف است. کلوپ‌های اسکوبا و باراکودا در این ساحل معمولا دید بهتری برای پاراسل دارند.

 

پاراسل چیست و چگونه باید سوار آن بشویم؟

پاراسل چتری است مانند بالن که به جت اسکی وصل می‌شود و سرنشینان هنگام سوار شدن به آن باید جلیقه نجات بپوشند، کمربندهایشان را ‌ببندند و سوار این چتر بزرگ ‌شوند. این چتر پاراسل که با کابل‌های محکم ۱۵۰ متری به یک قایق وصل شده است شما را به حرکت در می‌آورد.

 

نحوه کار پاراسل به صورتی است که کم کم قایق به سرعت شروع به حرکت می‌کند و باد آرام آرام به داخل چتر می‌رسد و آن را بلند می‌کند. این فرآیند موجب می‌شود فاصله بین زمین و چتر بیشتر شود و سرنشینان بین دریا و هوا معلق باشند. همچنین امکان این هست که موقع بلند شدن از زمین از ناخدا بخواهیم ابتدا پاهیمان در آب فرو برود و بعد از سطح دریا اوج بگیریم.

 

بعد از اتمام کار هم می‌توانیم از ناخدا بخواهیم که موقع فرود با فاصله کمی اجازه دهد که با یک سقوط آزاد کمی آب‌تنی کنیم. همه این فرایند شاید کلا ده دقیقه طول بکشد، اما برای این میزان هیجان ده دقیقه هم کافی‌ است.

C3

باید چند نفر باشیم؟

هر پاراسل امکان این را دارد که بین یک تا سه نفر در خود جای دهد و آنها را بالا ببرد. هزینه هر فرد هم باید جداگانه پرداخت شود. البته لازم به ذکر است که اگر سرنشینی سنگین وزن باشد ناخدا اجازه دارد او را تک نفری سوار کند تا به حد استاندارد پاراسل لطمه وارد نشود.

در مورد استفاده کودکان از پاراسل باید گفت کودکان نمی‌توانند پاراسل سواری کنند و از آن استفاده کنند مگر اینکه همراه والدین‌شان باشند. همچنین اینکه کودک باید به سنی رسیده باشد که با قفل کردن محافظ، تهدیدی برای ایمنی او وجود نداشته باشد. علاوه بر آن افرادی که دچار بیماری قلبی هستند و زنان باردار مجاز به پاراسل‌ سواری نیستند.

 

هزینه پاراسل در کیش چقدر است؟

با بلیط ۷۰ هزار تومانی تا ارتفاع ۱۵۰ متری از زمین بالا می‌رویم. با بلیط ۹۰ هزار تومانی ارتفاع ۳۰۰ متری را تجربه می‌کنیم و بلیط های ۱۲۰ هزار تومانی سرنشین را تا ارتفاع حدود ۵۰۰ متری از سطح دریا بالا می‌برند. با اینکه ارتفاع ۵۰۰ متر هیجان زیادی به ما خواهد داد، اما در این فاصله تقریبا هیچ راه ارتباطی با ناخدا دیگر وجود نخواهد داشت و همانگونه که گفته شد بسته به ارتفاعی که انتخاب می‌کنیم، قیمت بلیط پاراسل کیش هم متفاوت است.

 

برای تهیه این بلیط‌ها به راحتی می‌توانید از سایت‌های تخفیف بلیط خود را تهیه کنید و با ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف این بلیط‌ها را بخرید و ارزان‌تر به آسمان پرواز کنید.

Capture

هنگام پاراسل سواری باید چه چیزهایی همراه داشته باشیم و چه نکاتی را رعایت کنیم؟

قبل از پرواز باید کرم ضد آفتاب زد تا دچار سوختگی نشد. همچنین باید لباس آزادی بپوشیم که نگران خیس شدن آن نباشیم. همچنین عینک آفتابی و وسیله‌ای برای عکاسی در آن بالا، البته اگر علاقه به ثبت لحظه‌ها دارید همراه داشته باشید. البته در آن منطقه بعضا گروه عکاسی برای این کار وجود دراد و لازم نیست شما گوشی ببرید.

چه زمانی برویم؟

برای انجام این کار بهترین هوا برای دیدن آب‌های خلیج فارس هوای آفتابی با نسیمی ملایم است. ساعت کاری این کلوپ‌ها معمولا از ۱۰ صبح آغاز می‌شود و تا ۵ عصر ادامه دارد. با خرید تور قشم این تجربه شگفت‌انگیز را امتحان کنید

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر