کد خبر: 85818
A

انتقادها بالا گرفت/ محمدرضا عارف از شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان رفت/ تکلیف پارلمان اصلاحات چه می شود؟

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پس از سه دوره متوالی ریاست بر شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان، از سمت خود استعفا کرد.

انتقادها بالا گرفت/ محمدرضا عارف از شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان رفت/ تکلیف پارلمان اصلاحات چه می شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که از زمان آغاز بکار این شورا در سال 94 و پیش از انتخابات مجلس دهم ریاست این شورا را در سه دوره متوالی بر عهده داشت، از سمت خود استعفا داد.

پیش از استفعای عارف، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات نیز که در این سالها نائب رئیسی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بر عهده داشت، با انتشار بیانیه‌ای انتقادی از سمت خود در این شورا استفعا داده بود.

موسوی لاری در بخشی از نامه استعفای خود ضمن اشاره تلویحی به شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، از لزوم بازنگری در ساختارها و سازوکارهای اجماعی اصلاح طلبان به منظور ایفای نقش بهتر و مناسب‌تر و روز آمدن کردن چگونگی حضور اصلاح طلبان در انتخابات 1400 سخن گفته بود.

گفتنی است پس از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری و موسوی لاری نایب رئیس این شورا استعفا دادند و شورای عالی هنوز هیچ جلسه‌ای برگزار نکرده است. عارف در اسفند ماه استعفای خود را به داود محمدی دبیرکل انجمن اسلامی معلمین اعلام کرده است. محمدی به نمایندگی از اصلاح طلبان مجوز فعالیت جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی را از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گرفته بود زیرا این کمیسیون از اصلاح‌طلبان خواسته بود که برای فعالیت انتخاباتی خود «جبهه» را جایگزین «شورای عالی» کنند چون در قانون جدید فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی، فعالیت‌های ائتلافی باید در قالب جبهه باشد و محمدی مسئول جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی بود.

داود محمدی درباره استعفای عارف گفت: «عارف با وی در این زمینه صحبت‌هایی داشته است و او  از استعفای موسوی لاری ناراحت است. با این حال جلسات شورای سیاستگذاری که به خاطر کرونا تشکیل نمی‌شود و این موضوع در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم هنوز مطرح نشده است. فعلا موضوعی که عارف مطرح کرده است در حال بررسی است و در این زمینه صحبت می کنیم.» حالا  باید منتظر واکنش اصلاح‌طلبان بود. 

البته ایده تشکیل پارلمان اصلاحات هم همچنان روی میز است. علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب اخیرا در گفت و گویی درباره پارلمان اصلاحات گفته است:« موضوع تشکیل این پارلمان رفت و برگشت‌هایی به کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داشت و در نهایت در بخش بررسی اساسنامه آن متوقف ماند. هرچند که در ماه‌های اخیر به دلیل همزمانی با ایام انتخابات این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته اما همچنان بحث تشکیل پارلمان اصلاحات در دستورکار قرار دارد.»

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر