کد خبر: 90580
A

لیفان 820 زیر ذره‌بین همراه مکانیک

شرکت کرمان موتور در سال 1395 لیفان 820 را در بازار ایران عرضه کرد، اما این خودرو نتوانست فروش موفقی در بازار کشورمان داشته باشد. شرکت لیفان برای ساخت لیفان 820 از شرکت‌های زیادی کمک گرفته است. در طراحی لیفان 820 از برخی محصولات شرکت آئودی و بی ام دبلیو الهام گرفته شده و نتیجه کار نیز قابل قبول از آب درآمده است. لیفان برای توسعه این مدل دست به دامان تویوتا نیز شده است؛ به‌طوری‌که شاسی و پیشرانه را با کمک این شرکت ژاپنی تهیه و در مدل 820 بکار برده است

لیفان 820 زیر ذره‌بین همراه مکانیک

به گزارش سایت دیده بان ایران؛لیفان 820 (Lifan 820) یک سدان سایز متوسط است که اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2014 در معرض دید ‌عموم قرار گرفت و در سال 2015 نیز عرضه آن در بازار چین آغاز شد. این خودرو در میان محصولات شرکت سازنده، ‌به‌عنوان بزرگ‌ترین سدان شرکت لیفان شناخته می‌شود.شرکت کرمان موتور در سال 1395 لیفان 820 را در بازار ایران عرضه کرد، اما این خودرو نتوانست فروش موفقی در بازار کشورمان داشته باشد. شرکت لیفان برای ساخت لیفان 820 از شرکت‌های زیادی کمک گرفته است. در طراحی لیفان 820 از برخی محصولات شرکت آئودی و بی ام دبلیو الهام گرفته شده و نتیجه کار نیز قابل قبول از آب درآمده است. لیفان برای توسعه این مدل دست به دامان تویوتا نیز شده است؛ به‌طوری‌که شاسی و پیشرانه را با کمک این شرکت ژاپنی تهیه و در مدل 820 بکار برده است، از همین‌رو بین لیفان820  و تویوتا کمری مدل 2008 شباهت‌هایی از جنبه فنی وجود دارد. همچنین پیشرانه برخی مدل‌های عرضه شده در بازار چین توسط میتسوبیشی و یک شرکت بریتانیایی ساخته شده‌اند. شرکت لیفان در سال 2015 از مدل برقی این خودرو نیز رونمایی کرد. در بازار کشور ما عرضه این خودرو تنها تا سال 1397 ادامه داشت و در حال حاضر نمونه صفر کیلومتر لیفان 820 در بازار داخلی یافت.

لیفان 820از نظر فنی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

وظیفه تولید قدرت در لیفان  820 به عهده پیشرانه‌ای 4 سیلندری است که با دو حجم 2.4 و 1.8 لیتری تولید و وارد بازار شد. این پیشرانه به‌واسطه گیربکس 6 دنده اتوماتیک نیروی خود را به‌خوبی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. خودروسازان چینی برای ایجاد شرایط بهتر برای راننده، محور محرکه دیفرانسیل جلو را برای لیفان  820 طراحی کرده‌اند.

لیفان  820با وزنی حدود 1545 کیلوگرم به کمک پیشرانه‌اش می‌تواند نیرویی برابر با 158 اسب بخار را تولید کند و با حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت پیشتاز جاده‌ها باشد، که این عدد برای عاشقان سرعت رکورد خوبی است و می‌تواند آن‌ها را راضی نگه دارد. علاوه بر این باید گفت که حداکثر گشتاور لیفان  820 عددی در حدود 221 نیوتن بر متر بیان‌شده، این خودرو برای خارج شدن از حالت سکون به‌سرعت100 کیلومتر نیازمند 10.5 ثانیه و همچنین مصرف سوخت ترکیبی در صد کیلومتر برای لیفان  820،معادل 8.7 لیتر است.

لیفان 820چه امکاناتی را برای رفاه سرنشینان فراهم می‌کند؟

 

همان‌طور که همیشه گفته‌شده است، خریداران با توجه به قیمتی که برای یک خودرو می‌پردازند انتظار دارند خودرو علاوه بر مشخصات فنی مناسب، امکانات و تجهیزات رفاهی قابل‌توجهی داشته باشد تا بتوانند آسایش و راحتی را در سفرهای درون و برون‌شهری خود لمس کنند. قبل از پرداختن به تجهیزات رفاهی لیفان  820خوب است اطلاعاتی درباره فرمان این خودرو داشته باشیم، فرمان هیدرولیکی قابل تنظیم در 4 حالت است و دکمه‌های کنترلی برای راحتی راننده روی فرمان کار گذاشته‌شده‌اند، این فرمان باروکش چرمی لذت رانندگی را بیشتر می‌کند. امکانات رفاهی متعدد ازجمله ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتومات، صندلی راننده باروکش چرم، باقابلیت تنظیم برای گودی کمر و 6 حالت تنظیم برقی، وجود گرم‌کن برای صندلی جلو و الخصوص وجود خروجی 12 ولت و ایزوفیکس صندلی تا حد زیادی به نیاز سرنشینان پاسخ می‌دهد. لیفان  820 مجهز به سیستم مالتی مدیا 6 اسپیکر به همراه مانیتور 8 اینچی لمسی است و از بلوتوث،AUX ،USB  پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه این‌ها وجود نویگیشن و دوربین عقب نیز در آپشن های این ماشین جالب‌توجه است و راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سیستم روشنایی لیفان  820 شامل مجموعه‌ای از چراغ جلو هالوژنی، چراغ بدرقه، اتولایت و دی لایت هست و برای روزهایی با شرایط آب و هوایی خاص مانند هوای بارانی و مه‌آلود در عقب ماشین چراغ‌های مه شکنی در نظر گرفته‌شده‌اند تا راننده با خیال راحت‌تر و نگرانی کمتر به رانندگی خود بپردازد. آینه‌های جانبی لیفان  820 به‌صورت برقی قابل تنظیم و دارای گرم‌کن هستند و برای آنان که دوست دارند آسمان را مشاهده کنند خبر خوب این است که سانروف جز تجهیزات لیفان  820 است.

لیفان 820چگونه ایمنی سرنشینان را فراهم می‌کند؟

interior-820-10

در کنار ظاهر جذاب لیفان  820 تلاش بر آن بوده است که امکانات بخش ایمنی قابل‌قبول باشند و سرنشینان و راننده از این بابت نگرانی نداشته باشند؛ ازاین‌رو اول‌ازهمه به تعداد کیسه هوای موجود در لیفان  820 می‌پردازیم. در این خودرو مجموعاً 6 ایربگ وجود دارد که شامل 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو و ایربگ جانبی و ایربگ پرده‌ای می‌شود، علاوه بر این  کمربند ایمنی پیش کشنده نیز از جان سرنشینان به‌خوبی محافظت می‌کند.

یکی دیگر از امکانات ایمنی لیفان  820 وجود کروز کنترل است که به ثابت نگه‌داشتن سرعت خودرو کمک می‌کند و همین‌طور وجود کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل ایستایی، سیستم ترمز ضد قفل و ترمز کمکی می‌توانند خودرو را در مسیر صحیح نگه‌داشته و از بروز خطرات جدی جلوگیری کنند. نقش سنسور عقب نیز شاید به چشم نیاید ولی بسیار نقش پررنگی را در رانندگی ایمن ایفا می‌کند. سیستم ترمز گیری لیفان  820متشکل از توزیع نیروی ترمز است که به‌تنهایی موجب می‌شود قدرت ترمز به‌خوبی به چرخ‌ها انتقال پیدا کند و وجود ترمز پارک برقی از ویژگی‌های خوب لیفان  820 به‌حساب می‌آید که مانع از ایجاد مشکلات ترمزدستی‌های قدیمی می‌شود.

جمع‌بندی مشخصات فنی و امکانات لیفان 820

820

هرچند که ممکن است خودرو لیفان  820 در رقابت با سایر خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند و همچنین دیگر رقبا چینی‌اش از بازی عقب بماند؛ اما باید گفت که این خودرو جز لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین خودروهای چینی حساب می‌شود و با توجه به نظر کارشناسان و کاربران، عملکرد فنی آن‌که از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خودرو هستند چیزی در حدود 60 درصد مخاطب را راضی نگه می‌دارد؛ اما شاید بزرگ‌ترین مشکل لیفان  820 نسبت قیمتش به امکان و تجهیزاتش باشد که قابل‌قبول نیست و در شرایطی که قیمت خودرو می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد ممکن است اغلب خریداران با دیدن قیمت خودرو پا پس بکشند؛ اما اگر بخواهیم به‌صورت کلی مزیت‌ها و معایب لیفان  820 را خاطرنشان کنیم باید گفت که برای افرادی که همیشه وجود فضای کافی برایشان مسئله مهمی است؛ این خودرو با اتاقک جادار و صندوقی بزرگ می‌تواند هم‌سفر بسیار خوبی برای مسافت‌های طولانی باشد و شمارا پشیمان نکند.

همچنین پیشرانه این خودرو مشترک با کمری xv40 است که تابه‌حال هیچ خریداری از آن ناراضی نبوده است؛ در مورد معایب این ماشین نیز لازم به ذکر است که امکانات لیفان  820در مقایسه با رقبا کره‌ای خود حرف زیادی برای گفتن ندارد. بزرگ‌ترین مشکل لیفان  820 عدم وجود هماهنگی بین پیشرانه و جعبه‌دنده آن است. این مورد باعث شده است تا این خودرو آن چنان که باید نتواند پرشتاب عمل کرده و جذابیت زیادی در رانندگی داشته باشد. در کنار این موضوع افراد علاقه‌مند به موسیقی به علت کیفیت سیستم صوتی نامناسب نمی‌تواند تمام و کمال از موسیقی لذت ببرند. درنهایت تصمیم نهایی را خود شما خواهید گرفت؛امروزه در بازار خودرو های چینی گزینه های به روزتر و جذاب تری وجود دارند که می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

منبع: مجله همراه مکانیک

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر