کد خبر: 124004
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ دی ۱۳۵۰

از اخراج ایرانیان از عراق تا برف سنگین

روزنامه اطلاعات ۵۰ سال قبل امروز شنبه ۱۸ دی ۱۳۵۰ به برف معروف و تاریخی که در ایران پرداخت. صفحه اول روزنامه اطلاعات نیم قرن پیش روز شنبه ۱۸ دی ۱۳۵۰ را مشاهده می کنید که این جریده قدیمی در آن روزها چهل و ششمین سال حیات خود را سپری می کرد. تیتر اول روزنامه ۲۰ صفحه ای امروز که به قیمت ۵ ریال عرضه شده بود، اختصاص دارد به محکوم کردن محافل مختلف جهانی از اقدام حکومت وقت عراق مبنی بر اخراج ایرانیان مقیم آن کشور که با توجه به این فشارها، آنرا متوقف کرده بود. بارش سنگین برف در تهران که به نوعی باعث فلج شدن عبور و مرور روزانه شده بود و جالبتر اینکه ۹۶ کودک هم در تهران برفی بدنیا آمدند از دیگر تیترهای جالب توجه این روزنامه است.

 از اخراج ایرانیان از عراق تا برف سنگین

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات ۵۰ سال قبل امروز شنبه ۱۸ دی ۱۳۵۰ به برف معروف و تاریخی که در ایران  پرداخت. 

صفحه اول روزنامه اطلاعات نیم قرن پیش روز شنبه ۱۸ دی ۱۳۵۰ را مشاهده می کنید که این جریده قدیمی در آن روزها چهل و ششمین سال حیات خود را سپری می کرد.

تیتر اول روزنامه ۲۰ صفحه ای امروز که به قیمت ۵ ریال عرضه شده بود، اختصاص دارد به محکوم کردن محافل مختلف جهانی از اقدام حکومت وقت عراق مبنی بر اخراج ایرانیان مقیم آن کشور که با توجه به این فشارها، آنرا متوقف کرده بود.

بارش سنگین برف در تهران که به نوعی باعث فلج شدن عبور و مرور روزانه شده بود و جالبتر اینکه ۹۶ کودک هم در تهران برفی بدنیا آمدند از دیگر تیترهای جالب توجه این روزنامه است.

سفر محمدرضاشاه به پاکستان و سخنان نخست وزیر وقت هویدا مبنی بر اینکه به همه ایرانیان رانده شده کار خواهیم داد از جمله خبرهای مهم این نشریه قدیمی است.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

photo_2022-01-08_09-33-14

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر