کد خبر: 124185
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ دی ۱۳۵۴

لاله و لادن بیژنی برای جدا سازی به تهران آمدند

صفحه اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات در پنجاهمین سال انتشار خود در ۴۶ سال قبل امروز یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۵۴ که به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده بود یک عکس و تصویر قابل توجه دارد. تیتر اول روزنامه مربوط به اخبار خارجی است اما عکس یک روزنامه اختصاص دارد به دو چهره معروف و آشنای همه ما که در تابستان ۱۸ سال قبل (۱۳۸۲) از بین ما رفتند. لاله و لادن بیژنی.

لاله و لادن بیژنی برای جدا سازی به تهران آمدند

به گزارش سرویس تاریخ سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات در پنجاهمین سال انتشار خود در ۴۶ سال قبل امروز یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۵۴ که به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده بود یک عکس و تصویر قابل توجه دارد.

تیتر اول روزنامه مربوط به اخبار خارجی است اما عکس یک روزنامه اختصاص دارد به دو چهره معروف و آشنای همه ما که در تابستان ۱۸ سال قبل (۱۳۸۲) از بین ما رفتند. لاله و لادن بیژنی.

روزنامه اطلاعات این روز بالای تصویر بزرگ آنها این تیتر را به کار برده است: این دو دختر شیرازی یک مغز دارند. سپس در توضیحی کوتاه میخوانیم: جراحان ایرانی و آمریکایی می خواهند یک مغز را بین آنها تقسیم کنند، لادن و لاله دوقلوهای بهم چسبیده شیرازی در انتظار یک معجزه پزشکی هستند، معجزه یی که قادر باشد مغزهای بهم چسبیده آنان را نیز از هم جدا کند.

اطلاعات متن کاملتری از این خبر را در صفحه چهارم خود کار کرده است که در آنجا آمده است؛

دوقلوهای بهم چسبیده شیرازی که در دیماه ۵۱ در بیمارستان نمازی شیراز متولد شده بودند حالا سه سال دارند و برای جدا شدن از هم از شیراز به تهران انتقال یافته اند.

در ادامه به چگونگی نامگذاری آنها اشاره شده و میخوانیم: 

دو قلوهای بهم چسبیده پس از انتقال به تهران، در تهران تحت معاینات دقیق یک گروه پزشکی قرار گرفتند و پس از شرح چگونگی انجام این آزمایشات، به اینکه قرار بود در شیراز از هم جدا شوند اما میسر نشد و به تهران منتقل شدند اشاره کرده است.

در پایان این خبر در توصیف حالات رفتاری آنها نیز آمده که؛ دوقلوهای بهم چسبیده از نظر رفتار کاملا با هم شبیه هستند و حرکات و تاثیرات آنان از پیرامون همزمان انجام می شود. مثلا وقتی لادن گریه می کند لاله نیز به گریه می افتد و احتمالا اگر گریه نکند حالت بغض در چهره اش نمایان می شود. همیشه با هم بخواب می روند و با هم از خواب بر می خیزند و با هم احساس گرسنگی می کنند. آنها با اینکه متجاوز از ۳ سال دارند قادر به تکلم نیستند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر