کد خبر: 125421
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۵۱؛

اتومبیل ساخت ایران به بازار می آید

روزنامه اطلاعات ۲۰ صفحه ای ۴۹ سال قبل ۱۱بهمن ۱۳۵۱ را مشاهده می کنید که به قیمت ۵ ریال منتشر شده بود. تیتر یک این روزنامه عصرگاهی چاپ‌ تهران اختصاص دارد به ارائه یک اتومبیل جدید ساخت ایران از سال ِآینده؛ خلاصه متن خبر را که در صفحه ۱۷ روزنامه منتشر شده است را در این گزارش می خوانیم

اتومبیل ساخت ایران به بازار می آید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه اطلاعات ۲۰ صفحه ای ۴۹ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۱بهمن ۱۳۵۱ را مشاهده می کنید که به قیمت ۵ ریال منتشر شده بود. تیتر یک این روزنامه عصرگاهی چاپ‌ تهران اختصاص دارد به ارائه یک اتومبیل جدید ساخت ایران از سال ِآینده؛ خلاصه متن خبر را که در صفحه ۱۷ روزنامه منتشر شده است را با هم‌ مروری دوباره میکنیم؛

IMG_20220131_074234_000

یک اتومبیل جدید سواری ساخت ایران از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. یک مقام‌ مسئول در این زمینه به خبرنگار ما گفت؛ این اتومبیل در یکی از کارخانه های اتومبیل سازی داخلی با استفاده از حق لیسانس شورولت و یا احتمالا اویل ساخته خواهد شد. از قیمت این اتومبیل هیچ گونه اطلاعی در دست نیست ولی گفته میشود تولید کنندگان آن سعی خواهند کرد که قیمت آنرا در حدی تعیین کنند که از هر جهت قابل رقابت با اتومبیلهای مشابه باشد.
درباره قیمت اتومبیلهای ژیان برای سال ۵۲ نیز گفته شد: قیمت اتومبیلهای ژیان در سال آینده ثابت خواهند ماند و در مورد شکل آن باید گفته شود که تغییری در آن داده نمی شود ولی یکسری اقدامات جدید برای ایجاد استحکام بیشتر و تامین طول عمر زیادتر اتومبیل صورت خواهد گرفت که از آن جمله نصب گیربوکس قویتر و آهن کشی شاسی و تقویت کمک فنرهای عقب و آهن کشی در قسمت جلوی ژیان خواهد بود. مقام مذکور در شرکت ژیان افزود، برای اتومبیل ژیان ۵۲، قفل فرمان در نظر گرفته شده تا از سرقت اتومبیل جلوگیری شود. و برای این منظور فقط ۲۵۰ تومان قیمت اضافی اخذ خواهد شد.
IMG_20220131_074237_601
همچنین در قیمتهای پیکان مدل ۵۲ نیز تغییری داده نخواهد شد. ضمنا ساخت یک مدل پیکان تازه دو در (کوپه) که قرار بود از امسال آغاز شود به سالهای بعد موکول شد. تنها تغییر پیکان در سال ۵۲ رنگ آن خواهد بود‌. پیکان هم با رنگهای جدیدی به بازار عرضه خواهد شد.
 
تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر