کد خبر: 125882
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۵۱؛

واکسن آنفولانزا کشف شد

یکی از تیترها و خبرهای صفحه اول روزنامه اطلاعات ۴۹ سال قبل امروز ۱۸ بهمن ۱۳۵۱ که در ۲۰ صفحه و به قیمت ۵ ریال منتشر شده بود، اختصاص دارد به کشف و تولید واکسن جدید آنفلوآنزا در کشور فرانسه. سری به متن خبر آن که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است می زنیم؛ تا گزارش اطلاعات درباره آن رویداد تاریخی را بخوانیم

واکسن آنفولانزا کشف شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یکی از تیترها و خبرهای صفحه اول روزنامه اطلاعات ۴۹ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۵۱ که در ۲۰ صفحه و به قیمت ۵ ریال منتشر شده بود، اختصاص دارد به کشف و تولید واکسن جدید آنفلوآنزا در کشور فرانسه. سری به متن خبر آن که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است می زنیم؛ 

 یک گروه تحقیقات پزشکی فرانسه دیروز ادعا کرد که به کشف واکسن جدیدی برای مبارزه با بیماری آنفلوآنزا نائل آمده که برای مقابله با تمام عوارض و شکلهای بروز بیماری مذکور موثر است.

IMG_20220207_075422_109

محققین پزشکی انیستیتوپاستور فرانسه که این کشف بوسیله آنها صورت گرفته اعلام کردند که تولید واکسن از مدتی پیش در فرانسه آغاز شده و بزودی در دسترس مردم این کشور قرار خواهد گرفت. در صورتی که ادعای سازندگان واکسن جدید درست باشد مفهوم کشف مورد بحث آن است که سرانجام وسیله درمان یکی از شایعترین بیماری جهان را که هر سال صدها میلیون نفر به آن مبتلا میشوند بدست آورده است.

پورفسور کلود هانون که ریاست گروه تحقیقات پزشکی انیستیتو پاستور را برعهده دارد دیروز به خبرنگاران اظهار داشت که واکسن جدید در پیشگیری شکلهای آینده بروز آنفلوآنزا نیز موثر می باشد و با تمام واکسنهای دیگری که تاکنون بر ضد این بیماری ساخته شده است فرق دارد. بعبارت دیگر واکسن جدیدی که دانشمندان فرانسوی برای مبارزه با شکلهای موجود و عینی تظاهر آنفلوآنزای آسیایی یا هنگ کنگ کشف کرده اند قادر است با شکلهای آتی ظهور آنفلوآنزا برای سالهای آینده نیز شفابخش و موثر باشد.

پورفسور ژاک مونو رئیس شهیر انیستیتو پاستور که یکبار نیز به دریافت جایزه نوبل پزشکی نائل شده است ساخته شدن واکسن جدید ضدآنفلوآنزا را یک کشف انقلابی توصیف کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

IMG_20220207_074255_803

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر