کد خبر: 126270
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۵۵؛

قیمت پیکان ۳۶ گران میشود

صفحه نخست روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات ۴۵ سال قبل امروز شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۵۵ که به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده است یک خبر داغ دارد؛ اگر اداره بررسی قیمتها موافقت کند، پیکان ۳۶ گران میشود.

قیمت پیکان ۳۶ گران میشود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات  ۴۵ سال قبل امروز شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۵۵ که به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده است یک خبر داغ دارد؛ 

اگر اداره بررسی قیمتها موافقت کند، پیکان ۳۶ گران میشود. 

متن کامل این خبر را با هم‌ میخوانیم.

قیمت پیکان همزمان با عرضه مدل ۳۶ آن که احتمالا از ۱۵ اسفندماه به بعد خواهد آمد افزایش می یابد. از میزان افزایش و قیمتهای جدید اطلاع دقیقی در دست نیست اما گفته میشود که برای مدلهای مختلف پیکان تا ۲۰ درصد افزایش از جانب کارخانجات ایران‌ناسیونال تقاضا شده است. 

امروز گفته شده مرکز بررسی قیمتها، قیمتهای جدید مدلهای پیکان را تعیین کرده و منتظر تایید و تصویب شورایعالی قیمتها است تا برای اجرا ابلاغ کند. سایر کارخانجات اتومبیل داخلی هم برای مدلهای ۳۶ خود تقاضای افزایش قیمت کرده اند. اما هنوز میزان قطعی افزایش و قیمتهای جدید روشن نیست. 

کارخانجات ایران ناسیونال بهنگام درخواست قیمتهای جدید به مرکز بررسی قیمتها اعلام‌کرده است، با افزایش هزینه تولید در کشورهای خارجی، ایران ناسیونال ناچارا به قیمت تولید اتومبیلهای خود خواهد افزود. 

بالا رفتن نرخ لوازم و وسائلی که ایران ناسیونال از خارج خریداری میکند. و همچنین افزایش مواد اولیه در افزایش قیمت پیکان تاثیر مستقیم دارد. 

کارخانجات جنرال موتورز ایران هم برای محصولات جدید خود (شورولت نوا و بیوک آپولو) تقاضای افزایش قیمت کرده است. این ۲ مدل جدید تا اواخر اسفندماه به بازار عرضه خواهد شد.

IMG_20220212_073601_439

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر