کد خبر: 126367
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۵۷؛

بازگشت رهبر حزب توده به ایران

صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۵۷ که به قیمت ۱/۵ ریال منتشر شده بود حاوی خبرهای مهمی دارد از به رسمیت شناخته شدن رژیم ایران توسط آمریکا و شوروی و همچنین دستگیری بختیار و خسروداد! اما یک خبر در نیم تای پایینی روزنامه جلب توجه میکند: رهبر حزب توده به ایران باز میگردد. متن این خبر که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده را با هم مرور میکنیم.0

بازگشت رهبر حزب توده به ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۵۷ که به قیمت ۱/۵ ریال منتشر شده بود حاوی خبرهای مهمی دارد از به رسمیت شناخته شدن رژیم ایران توسط آمریکا و شوروی و همچنین دستگیری بختیار و خسروداد! اما یک خبر در نیم تای پایینی روزنامه جلب توجه میکند: رهبر حزب توده به ایران باز میگردد. متن این خبر که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده را با هم مرور میکنیم.

 

بوداپست: خبرگزاری فرانسه؛ 

نورالدین کیانوری دبیر اول حزب کمونیست ایران - توده - دیروز از آیت الله خمینی ستایش کرد. 

 

رهبر حزب توده ایران در مصاحبه با تلویزیون مجارستان اظهار داشت؛ رهبر مذهبی ایران یکی از برجسته ترین شخصیتهای ضدامپریالیستی تاریخ معاصر ایران است. کیانوری همچنین اظهار داشت مواضع آیت الله مترقیانه هستند و با مواضع حزب کمونیست ایران متضاد نیست. کیانوری متذکر شد که هیچ وعده مشخصی دریافت نکرده است اما تاکید کرد که مارکسیستها خواهند توانست به آزادی در ایران کار کنند. رهبر حزب توده، مهدی بازرگان نخست وزیر تعیین شده از سوی ایت الله خمینی را یک میهن‌پرست خوب توصیف کرد. 

IMG_20220213_071548_855

تلویزیون مجارستان در پایان این مصاحبه گفت، کیانوری که طی۳۰ سال گدشته زندگی مخفیانه داشته است آماده میشود به ایران بازگردد.

IMG_20220213_070805_807

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر